dc.contributor.author | Wong, Ruth M. H. | |
dc.date.accessioned | 2014-02-18T10:20:05Z | |
dc.date.available | 2014-02-18T10:20:05Z | |
dc.date.issued | 2014-01 | |
dc.identifier.citation | Wong, R.M.H. Motivation to learn english and school grade level: the case of newly arrived Hong Kong students. Porta Linguarum, 21: 37-50 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/30481] | es_ES |
dc.identifier.issn | 1697-7467 | |
dc.identifier.other | D.L.: GR 43-2004 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/30481 | |
dc.description.abstract | Numerous studies have investigated how motivation relates to various individual
differences. However, research did not uncover any previous studies investigating
how school grade level impacts second language learning motivation. This study therefore
focuses on how different school forms are related to motivation to learn English – this subject
is particularly important in the Hong Kong school context because the English proficiency
of Newly Arrived Hong Kong (NAHK) students is assessed once they arrive Hong
Kong and the results will determine which school grade level they will attend. It is hoped
that this investigation into the relationship between school forms and motivation for this
group will have implications for improvements in current teaching and learning practices,
based on the adopted motivational theory. It is further hoped that the results will enhance
NAHK student motivation to learn English even as they adjust to and integrate with their
new learning environment. This study adopted both qualitative and quantitative approach
of investigation. The questionnaire included items on different motivational constructs at
different levels, based on the conceptual framework of Dornyei (1998). To clarify any gaps
in data appearing after analysis of the statistical results, interviews were conducted with
10 randomly chosen respondents. This study established that Hong Kong upper secondary
school students overall have stronger motivation, very likely because of their need for further
studies and career aspirations. | es_ES |
dc.description.abstract | Numerosos estudios han investigado cómo la motivación se relaciona con distintas
diferencias entre personas individuales. Sin embargo, ningún estudio previo ha investigado
cómo el sistema de grados en escuelas influye en la motivación del aprendizaje de
una segunda lengua. Por lo tanto, este estudio se enfoca en cómo diferentes grados en las
escuelas están relacionadas con la motivación de aprender inglés, siendo este tema particularmente
importante en el contexto de las escuelas en Hong Kong debido a que el dominio
del Inglés de Personas Recién Llegadas a Hong Kong (NAHK) es evaluado una vez que
ellos llegan a Hong Kong y estos resultados determinan a qué nivel de Primaria tendrán que
integrarse de estos estudiantes. Se espera que este estudio sobre la relación entre del grado
en las escuelas y la motivación de este grupo tenga implicaciones para el mejoramiento de
las prácticas actuales de enseñaza y aprendizaje, basados en la teoría de motivación adoptada.
Además, se espera que los resultados mejoren la motivación de estudiantes NAHK para
aprender inglés, incluso mientras se adaptan e integran a su nuevo entorno de aprendizaje. En este estudio se adopta investigación cuantitativa tanto como cualitativa. El cuestionario incluye
datos sobre los diferentes constructos motivacionales en diferentes niveles, basados en
el sistema conceptual de Dornyei (1998). Para aclarar las posibles brechas en los datos que
aparecen después del análisis de los resultados estadísticos, se realizaron entrevistas con 10
encuestados elegidos al azar. Este estudio estableció que los alumnos de escuelas de segundo
ciclo secundario en Hong Kong tienen mayor motivación en general, muy probablemente
debido a su necesidad de continuar estudios y aspiraciones profesionales. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Granada | es_ES |
dc.rights | Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | es_ES |
dc.subject | Motivation to learn | es_ES |
dc.subject | English | es_ES |
dc.subject | Hong Kong | es_ES |
dc.subject | Students | es_ES |
dc.subject | Motivación para aprender | es_ES |
dc.subject | Inglés | es_ES |
dc.subject | Estudiantes | es_ES |
dc.title | Motivation to learn english and school grade level: the case of newly arrived Hong Kong students | es_ES |
dc.title.alternative | Motivación para aprender inglés y el sistema de Grados en escuelas: el caso de estudiantes recién llegados a Hong Kong | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.30827/Digibug.30481 | |