Afficher la notice abrégée

dc.contributor.authorRaigón Rodríguez, Antonio R.
dc.contributor.authorGómez Parra, María Elena
dc.date.accessioned2014-01-17T07:40:37Z
dc.date.available2014-01-17T07:40:37Z
dc.date.issued2005-06
dc.identifier.citationRaigón Rodríguez, A.R.; Gómez Parra, M.E. The influence of ICTs in vocabulary learning: an empirical study. Porta Linguarum, 4: 87-107 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29869]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/29869
dc.description.abstractThis paper is a reflection on the influence of Information and Communication Technologies (ICTs) on acts of learning and new ways of teaching. After offering a brief review of the literature that concerns this article (Communicative Language Teaching [CLT], lexicology, ICTs), it reports on the design and outcomes of an experiment carried out in the Faculty of Education at the University of Córdoba with a group of twenty third year students studying to be English teachers. The results are revealing, as these students show learning differences in their command of the terms related to assessment before and after our intervention.es_ES
dc.description.abstractEste trabajo supone una reflexión sobre la influencia de las Tecnologías de la Información y Comunicación (TICs) en los actos de aprendizaje y en las nuevas formas de enseñanza. Tras ofrecer una revisión teórica de la literatura en la que se apoya este artículo (Enfoque comunicativo, lexicología y TICs,), presentaremos el diseño y los resultados de un experimento llevado a cabo en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Córdoba con un grupo de veinte alumnos del tercer curso de Maestros de Inglés. Los resultados serán reveladores, ya que estos alumnos muestran diferencias significativas en el dominio de los términos relacionados con la evaluación antes y después de nuestra intervención.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licensees_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es_ES
dc.subjectICTs (Information and communication technologies)es_ES
dc.subjectLearninges_ES
dc.subjectTeaching es_ES
dc.subjectQualitative and quantitative dataes_ES
dc.subjectAssesmentes_ES
dc.subjectQuestionnairees_ES
dc.subjectTICs (Tecnologías de la información y la comunicación)es_ES
dc.subjectAprendizaje es_ES
dc.subjectEnseñanza es_ES
dc.subjectDatos cualitativos y cuantitativoses_ES
dc.subjectCuestionarioes_ES
dc.titleThe influence of ICTs in vocabulary learning: an empirical studyes_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.29869


Fichier(s) constituant ce document

[PDF]

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepté là où spécifié autrement, la license de ce document est décrite en tant que Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License