Mostrar el registro sencillo del ítem
Learning from errors: effects of teachers training on students’ attitudes towards and their individual use of errors
dc.contributor.author | Rach, Stefanie | |
dc.contributor.author | Ufer, Stefan | |
dc.contributor.author | Heinze, Aiso | |
dc.date.accessioned | 2013-09-03T09:57:53Z | |
dc.date.available | 2013-09-03T09:57:53Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Rach, S., Ufer, S., & Heinze, A. (2013). Learning from errors: effects of teachers’ training on students’ attitudes towards and their individual use of errors. PNA, 8(1), 21-30.[http://hdl.handle.net/10481/27879] | es_ES |
dc.identifier.issn | 1887-3987 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10481/27879 | |
dc.description.abstract | Constructive error handling is considered an important factor for indi-vidual learning processes. In a quasi-experimental study with Grades 6 to 9 students, we investigate effects on students’ attitudes towards errors as learning opportunities in two conditions: an error-tolerant classroom culture, and the first condition along with additional teaching of strategies for analyzing errors. Our findings show positive effects of the error-tolerant classroom culture on the affective level, whereas students are not influenced by the cognitive support. There is no evidence for differential effects for student groups with different attitudes towards errors. | es_ES |
dc.description.abstract | Se considera que el manejo constructivo de los errores es un factor im-portante en el aprendizaje individual. En un estudio cuasi-experimental con estudiantes de grados 6 a 9, investigamos los efectos sobre las actitudes hacia los errores como oportunidades de aprendizaje bajo dos condiciones: una cultura en el aula tolerante a errores, y esa condición junto con la enseñanza de estrategias para analizar los errores. Encontramos efectos positivos de la cultura tolerante a errores en el nivel afectivo, mientras que el apoyo cognitivo no tuvo influencia a los estudiantes. No hay evidencia de efectos diferenciales para grupos de estudiantes con actitudes diferentes hacia los errores. | es_ES |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193) | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | PNA;8(1) | |
dc.rights | Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ | es_ES |
dc.subject | Error-tolerant classroom culture | es_ES |
dc.subject | Learning from errors | es_ES |
dc.subject | Students’ attitudes | es_ES |
dc.subject | Teacher support | es_ES |
dc.subject | Teacher training | es_ES |
dc.subject | Actitudes de los estudiantes | es_ES |
dc.subject | Apoyo docente | es_ES |
dc.subject | Aprender de los errores | es_ES |
dc.subject | Cultura en el aula tolerante a errores | es_ES |
dc.subject | Formación docente | es_ES |
dc.title | Learning from errors: effects of teachers training on students’ attitudes towards and their individual use of errors | es_ES |
dc.title.alternative | Aprender de los errores: efectos de la formación del profesorado en las actitudes de los estudiantes hacia los errores y el uso individual que hacen de ellos | es_ES |
dc.type | journal article | es_ES |
dc.rights.accessRights | open access | es_ES |