Professional dentology in teacher training. Report on a training experience
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Sadio Ramos, FernandoEditorial
Universidad de Granada
Materia
Ethics Personal and social development Professional Deontology Teacher development Teacher training Deontología profesional Desarrollo personal y social Desarrollo del profesor Ética Formación de profesores
Fecha
2011Referencia bibliográfica
Sadio Ramos, F. Professional dentology in teacher training. Report on a training experience. Publicaciones, 41: 9-31 (2011). [http://hdl.handle.net/10481/24740]
Patrocinador
Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)Resumen
This article presents the report of a pedagogical experience of Pre-Service Teacher
Training on the subject of Professional Deontology, a curricular unit which is part of the
degrees on Primary and Pre-School Education taught at Escola Superior de Educação
do Instituto Politécnico de Coimbra (Portugal). The foundation of the curricular unit and
its characteristics are presented, as well as the analysis of the students’ evaluation on its
teaching effects as perceived by them. The analysis of the data, based on some contents
of a portfolio, shows a considerable positive perception of those effects Este artículo presenta un informe relativo a una experiencia pedagógica realizada
en la asignatura de Deontología Profesional, de las carreras de Maestros y Educadores
de Infancia de la Escola Superior de Educação del Instituto Politécnico de Coimbra
(Portugal). En este artículo se presentan los fundamentos de la asignatura, sus características
y los resultados del análisis de la evaluación de los efectos de la enseñanza según la
percepción de los estudiantes participantes. El análisis de los datos, obtenidos por medio
de algunos elementos de un portafolio, muestra un considerable efecto positivo de esos
efectos.