Show simple item record

dc.contributor.authorCortina Pérez, Beatriz 
dc.date.accessioned2012-12-03T08:01:52Z
dc.date.available2012-12-03T08:01:52Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationCORTINA, B. Requisitos lingüísticos de acceso a estudios de posgrado en tres universidades europeas. En: Cortina, B. and Lorenzo, O. (coord.) Higher education teacher training acroos Europe: innovation and research. Granada: Universidad de Granada, 2012. [http://hdl.handle.net/10481/22567]en_US
dc.identifier.isbn978-84-695-1656-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/22567
dc.description.abstractLa apertura de las fronteras intracomunitarias en los años 90 dio lugar al libre movimiento de ciudadanos europeos. Gracias a ello, los estudiantes universitarios realizan con mayor naturalidad parte de sus estudios en un país europeo distinto al de su país de origen. En ocasiones, los requisitos lingüísticos de acceso, especialmente a los estudios de posgrado, son un claro hándicap que frenan estas movilidades. En este trabajo se presenta un estudio comparativo de tres universidades europeas dentro de la red EDUNOVA en relación con los requisitos lingüísticos de acceso a estudios de posgrado, así como establece un marco comparativo entre las distintas pruebas estandarizadas y de mayor reconocimiento internacional para acreditar el nivel de lengua inglesa.en_US
dc.description.abstractThe opening of intracommunitarian borders in the 90s gave place to the free movement of European citizens. Thanks to that, more and more naturally university students are taking part of their studies in a European country different from their country of origin. On some occasions, the language entry requirements, particularly for postgraduate studies, are a clear handicap that restrains these mobilities. In this paper a comparative study on language entry requirements in postgraduate studies at three European universities from the EDUNOVA consortium is presented. Furthermore, it provides a contrastive framework among the different standardised and widely internationally recognised language tests to certify English communicative competence levels.en_US
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad de Granadaen_US
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectRequisitos lingüísticos de accesoen_US
dc.subjectEstudios de posgradoen_US
dc.subjectUnión europeaen_US
dc.subjectESOL Cambridgeen_US
dc.subjectIELTSen_US
dc.subjectTOEFLen_US
dc.subjectB1en_US
dc.subjectMCERLen_US
dc.subjectLanguage entry requirementsen_US
dc.subjectPostgraduate studiesen_US
dc.subjectEuropean Unionen_US
dc.titleRequisitos lingüísticos de acceso a estudios de posgrado en tres universidades europeasen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookParten_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License