What drives L2 teachers to embrace artificial intelligence (AI)? A phenomenological inquiry into the role of personal and job resources
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemEditorial
Universidad de Granada
Materia
Artificial intelligence Job resources Personal resources Inteligencia artificial Recursos laborales Recursos Personales
Fecha
2025-09-29Referencia bibliográfica
Wu, Y., & Derakhshan, A. (2025). What drives L2 teachers to embrace AI technologies? A phenomenological inquiry into the role of personal and job resources. Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (XIII), 321–337. https://doi.org/10.30827/portalin.viXIII.33117
Patrocinador
Guangdong Province (GD22CJY10)Resumen
This phenomenological research delved into the contributions of personal and job resources to L2 teachers’ adoption of artificial intelligence (AI) in their teaching practices. Data were collected from 27 L2 teachers through an open-ended questionnaire and a narrative frame and analyzed using content analysis. The findings revealed that personal resources, such as technological self-efficacy, AI literacy, openness to innovation, and resilience, can significantly affect L2 teachers’ AI adoption. Job resources, including institutional support, availability of efficient tools, and professional development opportunities, can also exert a direct impact on teachers’ willingness to embrace AI. The study contributes to the understanding of how these resources interact to shape L2 teachers’ engagement with AI and offers practical implications for educational institutions seeking to enhance AI adoption among their educators. Esta investigación fenomenológica profundizó en las contribuciones de los recursos personales y laborales a la adopción de la inteligencia artificial (IA) por parte de los profesores de L2 en sus prácticas docentes. Los datos se recopilaron de 27 profesores de L2 a través de un cuestionario abierto y un marco narrativo, y se analizaron mediante análisis de contenido. Los resultados revelaron que los recursos personales, como la autoeficacia tecnológica, la alfabetización en IA, la apertura a la innovación y la resiliencia, pueden afectar significativamente la adopción de la IA por parte de los profesores de L2. Los recursos laborales, que incluyen el apoyo institucional, la disponibilidad de herramientas eficientes y las oportunidades de desarrollo profesional, también pueden ejercer un impacto directo sobre la disposición de los profesores a adoptar la IA. El estudio contribuye a la comprensión de cómo interactúan estos recursos para moldear el compromiso de los profesores de L2 con la IA y ofrece implicaciones prácticas para las instituciones educativas que buscan mejorar la adopción de la IA entre sus educadores.





