EFL learners’ learning involvement and emotions in the integration of technology in their classrooms
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Universidad de Granada
Materia
Learning engagement Technology Integration Learners’ emotions Participación en el aprendizaje Integración de la tecnología Emociones de los estudiantes
Fecha
2025-09-29Referencia bibliográfica
Lin, Y., Yang, L., & Proietti Ergün, A. L. (2025). EFL learners’ learning involvement and emotions in the integration of technology in their classrooms. Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (XIII), 89–110. https://doi.org/10.30827/portalin.viXIII.33529
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Inner Mongolia Autonomous Region NGJGH2024463, JG2025002CResumen
It is generally believed that technology infrastructures and teachers’ and learners’ technology literacy are the main prerequisites for conducting a technology-integrated learning environment. However, empirical evidence in the literature demonstrated that language learners might pursue emotive reliefs in their technology-integrated education environments to assuage undesirable feelings. Therefore, the current study investigated the relationship between the integration of technology in English as a foreign language (EFL) learners’ classrooms, engagement, and emotions. Drawing upon positive psychology, the specified hypotheses were tested by means of administrating three questionnaires among 1041 EFL learners in Chinese Universities. The results of the study proposed that about 70 percent of changes in the EFL learners’ perceptions of technology integration can be projected by their engagement and emotions. Furthermore, in contrast to the prior studies, the association between emotions and learners’ perceptions of technology integration was higher in this research. The discoveries highlighted the requirement for a better understanding of the system and that students’ engagement and their emotions influence their perceptions of technology integration positively. Lastly, relevant implications for language education are discussed. Se cree comúnmente que la infraestructura tecnológica y la alfabetización tecnológica de los profesores y estudiantes son los principales requisitos para implementar un entorno de aprendizaje integrado con tecnología. Sin embargo, la evidencia empírica en la literatura muestra que los estudiantes de idiomas pueden buscar alivio emocional en sus entornos educativos integrados con tecnología para mitigar sentimientos indeseados. En consecuencia, el presente estudio investigó la relación entre la integración de la tecnología en las aulas de EFL, la participación y las emociones. Basándose en la psicología positiva, se probaron las hipótesis específicas mediante la administración de tres cuestionarios a 1041 estudiantes de EFL en universidades chinas. Los resultados del estudio sugieren que aproximadamente el 70 por ciento de los cambios en las percepciones de los estudiantes de EFL sobre la integración de la tecnología pueden ser proyectados por su participación y emociones. Además, en contraste con estudios previos, la asociación entre las emociones y las percepciones de los estudiantes sobre la integración de la tecnología fue mayor en esta investigación. Los descubrimientos destacaron la necesidad de comprender mejor el sistema y demostraron que la participación de los estudiantes y sus emociones influyen positivamente en sus percepciones sobre la integración de la tecnología. Finalmente, se discuten las implicaciones relevantes para la educación lingüística.





