Show simple item record

dc.contributor.authorLi, Xueli
dc.date.accessioned2025-07-21T07:41:03Z
dc.date.available2025-07-21T07:41:03Z
dc.date.issued2025-06-27
dc.identifier.citationLi, X. (2025). Spaced repetition as a basic structural method for organizing English as a second language teaching. Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (44), 11–28. https://doi.org/10.30827/portalin.vi44.30170es_ES
dc.identifier.issn2695-8244
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/105439
dc.description.abstractIn this increasingly globalized world, where language proficiency is integral to success, the spaced repetition method is gaining crucial importance in English as a Second Language (ESL) teaching. This study seeks to assess the effectiveness of spaced repetition as a foundational method for ESL teaching, focusing on optimizing the language learning process. Using the Duolingo program and interval repetition, the research confirms the method’s effectiveness in enhancing English vocabulary acquisition. Participants experienced significant improvements in vocabulary retention compared to conventional teaching methods, regardless of their initial language proficiency levels. The method showed consistent efficacy across proficiency levels, with a 25% increase in word memorization for those using spaced repetition. This highlights the method’s importance, especially in mobile applications, paving the way for innovative educational technologies. The method not only motivates students but also enhances academic engagement and progress, fostering a conducive learning environment. The study makes a substantial contribution to ESL teaching, offering empirical evidence on the effectiveness of spaced repetition. The findings provided valuable insights for educational app and platform developers, guiding the creation of cutting-edge technologies to enhance language learning. Future research should explore larger and more diverse student samples to ensure broader generalizability of results.es_ES
dc.description.abstractEn este mundo cada vez más globalizado, donde el dominio del idioma es fundamental para el éxito, el método de repetición espaciada está ganando una importancia crucial en la enseñanza del inglés como segundo idioma. Este estudio busca evaluar la efectividad de la repetición espaciada como método fundamental para la enseñanza de ESL, enfocándose en optimizar el proceso de aprendizaje de idiomas. El método mostró una eficacia constante en todos los niveles de competencia, con un aumento del en la memorización de palabras para aquellos que utilizaron la repetición espaciada. Esto resalta la importancia del método, especialmente en aplicaciones móviles, allanando el camino para tecnologías educativas innovadoras. El método no sólo motiva a los estudiantes, sino que también mejora el compromiso y el progreso académico, fomentando un ambiente propicio para el aprendizaje. El estudio hace una contribución sustancial a la enseñanza de ESL, ofreciendo evidencia empírica sobre la efectividad de la repetición espaciada. Los hallazgos proporcionaron información valiosa para los desarrolladores de plataformas y aplicaciones educativas, guiando la creación de tecnologías de vanguardia para mejorar el aprendizaje de idiomas. Las investigaciones futuras deberían explorar muestras de estudiantes más grandes y diversas para garantizar una generalización más amplia de los resultados.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectEnglish as a Second Language (ESL)es_ES
dc.subjectDuolingoes_ES
dc.subjectLanguage proficiencyes_ES
dc.subjectInglés como segundo idioma (ESL)es_ES
dc.subjectDominio del idiomaes_ES
dc.subjectChina es_ES
dc.titleSpaced repetition as a basic structural method for organizing English as a second language teachinges_ES
dc.title.alternativeLa repetición espaciada como método estructural básico para organizar la enseñanza del inglés como segunda lenguaes_ES
dc.typejournal articlees_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES
dc.identifier.doi10.30827/portalin.vi44.30170
dc.type.hasVersionVoRes_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución 4.0 Internacional