Show simple item record

dc.contributor.authorÁlvarez Verdejo, Encarnación 
dc.contributor.authorAmor Pulido, Raúl 
dc.contributor.authorMuñoz Rosas, Juan Francisco 
dc.date.accessioned2025-04-03T09:33:20Z
dc.date.available2025-04-03T09:33:20Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationÁvarez-Verdejo, E. et al (2015): Determinants of choice os studies: Tradition versus vocation.Proceedings of EDULEARN15 Conference 6th-8th July 2015, Barcelona, Spain. ISBN: 978-84-606-8243-1es_ES
dc.identifier.isbn978-84-606-8243-1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10481/103425
dc.description.abstractIn recent years university courses and specializations have grown. Becoming a wide range of options for the student who must choose at an early age his professional future. Many times the student does not clear a choice of studies. Many studies have risen what are the factors of choice of studies, such as career opportunities, vocation, educational counselor, family tradition, etc. Data were obtained from a study of University of Granada about university career and implications. This data were collected during 2004-2010 and the survey was conducted by phone and by interview for more than 10.000 students. In this paper the authors present a literature review of key decision factors of the degree and studied more deeply the involvement of parents in this election. We also studied the factor of family tradition in the studies. In the results we can see that when the degree has been chosen by family tradition or recommendation parent student's final grade is lower than that of those students who elected by vocation or career opportunities.es_ES
dc.description.abstractEn los últimos años, los cursos y especializaciones universitarias han aumentado, ofreciendo una amplia gama de opciones para el estudiante, que debe elegir su futuro profesional desde una edad temprana. Muchas veces, el estudiante no tiene clara la elección de sus estudios. Numerosos estudios han investigado los factores que influyen en la elección de estudios, como las oportunidades profesionales, la vocación, la orientación educativa, la tradición familiar, etc. Los datos se obtuvieron de un estudio de la Universidad de Granada sobre la carrera universitaria y sus implicaciones. Estos datos se recopilaron durante el periodo 2004-2010 y la encuesta se realizó por teléfono y mediante entrevista a más de 10.000 estudiantes. En este artículo, los autores presentan una revisión bibliográfica de los factores clave para la decisión de adquirir un título y profundizan en la participación de los padres en esta decisión. También se estudió el factor de la tradición familiar en los estudios. Los resultados muestran que cuando el título se elige por tradición familiar o recomendación de los padres, la calificación final del estudiante es inferior a la de quienes lo eligen por vocación u oportunidades profesionales.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherIATED Digital Libraryes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectvocation es_ES
dc.subjecttraditiones_ES
dc.subjectstudy choicees_ES
dc.subjectsurvey es_ES
dc.titleDeterminants of choice os studies: Tradition versus vocationes_ES
dc.typeconference outputes_ES
dc.rights.accessRightsopen accesses_ES


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional