@misc{10481/94316, year = {2024}, month = {6}, url = {https://hdl.handle.net/10481/94316}, abstract = {The aim of this study was to assess in-service teachers’ pedagogical skills that enable them to exploit corpora successfully in their daily teaching of English as a foreign language. The teachers attended an intensive training course and were then asked to submit end-of-course projects. The projects involved designing lesson plans based on the teaching contexts and implementing corpora into these plans according to their contexts. The project outcomes revealed that the submitted plans were preliminary and basic in terms of using corpus resources and activities. However, the teachers were genuinely keen to implement corpora into their daily teaching. The teachers proposed to apply corpora as an additional teaching methodology and in supplementary activities after explaining the learning units’ aims, periods, foci, and so on. They used corpora as hands-on supplementary sources of information, which was understandable for early application. The teachers seemed willing to implement corpora in their future teaching and needed no further training courses, but they might still need more guidance and feedback on the first-time application, which could lead to successful implementation in the classroom.}, abstract = {El objetivo de este estudio era evaluar las capacidades pedagógicas de los profesores que están empezando a trabajar y que les permiten utilizar con éxito corpus en su enseñanza diaria del inglés como lengua extranjera. Los profesores asistieron a un curso intensivo de capacitación y después se les pidió que presentaran proyectos de fin de curso. Los proyectos consistían en diseñar planes de clase basados en los contextos de enseñanza e implementar corpus en dichos planes según sus contextos. Los resultados del proyecto revelaron que los planes presentados estaban en una fase inicial y en una fase básica en cuanto al uso de los recursos y las actividades de corpus. Sin embargo, los profesores se mostraron realmente interesados en aplicar corpus en su enseñanza diaria. Los profesores propusieron aplicar corpus como metodología didáctica adicional y en actividades complementarias tras explicar los objetivos, periodos, enfoques, etc. de las unidades didácticas. Utilizaban corpus como fuentes de información complementarias y prácticas, lo que resultaba comprensible para una aplicación en una fase inicial. Los profesores parecían estar dispuestos a aplicar corpus en su futura labor docente y no necesitaban más cursos de capacitación, pero podrían seguir necesitando más orientación e información sobre la primera aplicación, lo que podría conducir a una aplicación satisfactoria en el salón de clases.}, organization = {Deanship of Scientific Research at Northern Border University, Arar, KSA for funding this research through the project number NBU-FFR-2024-458-01}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Corpora}, keywords = {Teacher-training}, keywords = {Implementation}, keywords = {Lessons}, keywords = {Pedagogical skills}, keywords = {Corpus}, keywords = {Capacitación de profesores}, keywords = {Aplicación}, keywords = {Lecciones}, keywords = {Habilidades pedagógicas}, title = {In the future I will use corpora in my classroom: is it really applicable?}, doi = {10.30827/portalin.vi42.29518}, author = {Alruwaili, Awatif}, }