@misc{10481/91909, year = {2023}, month = {12}, url = {https://hdl.handle.net/10481/91909}, abstract = {The effectiveness of pedagogical approaches to teaching English as a foreign language (EFL) can be enhanced by ensuring that teachers are in a psychologically sound state, allowing them to upgrade their professional skills. Emotional regulation (ER) is acknowledged as a key factor in enhancing one’s professional capabilities. However, research in this area is notably underdeveloped. Therefore, this study aims to investigate the utilization level and impact of ER strategies on EFL teachers’ professional development in Chinese higher educational institutions. The research used a survey approach, employing questionnaires as the primary means of data collection. The data was then analysed through structural equation modelling and a descriptive statistical approach. The findings provide evidence that EFL teachers effectively employ various ER strategies to navigate the challenges inherent in the classroom, underscoring their adaptability and resilience. Moreover, the study identified a significant relationship between the use of ER and EFL teachers’ professional development. These findings highlight the essential role of emotional regulation in the teaching journeys of EFL educators and underscore the importance of integrating emotional regulation training into teacher development programs.}, abstract = {La eficacia de los enfoques pedagógicos del inglés como lengua extranjera (EFL) puede reforzarse garantizando que los profesores se encuentren en un estado psicológicamente sólido, lo que les permitirá mejorar sus habilidades profesionales. En este sentido, las conductas de regulación emocional (RE) contribuyen significativamente a mejorar sus capacidades profesionales. Teniendo esto en cuenta, el presente estudio investiga el nivel de utilización y el impacto de las estrategias de ER en el desarrollo profesional de los profesores de inglés como lengua extranjera en instituciones de educación superior chinas. La investigación utilizó un enfoque de encuesta, empleando cuestionarios como medio principal de recopilación de datos, que luego se analizó mediante el modelado ecuacional estructural y el enfoque \estadístico descriptivo. Los hallazgos proporcionan evidencia de que los profesores de inglés como lengua extranjera emplean eficazmente varias estrategias de ER para afrontar los desafíos inherentes al aula, lo que subraya su adaptabilidad y resiliencia. Además, el estudio identifica una relación significativa y positiva entre la utilización de ER y el desarrollo profesional de los profesores de inglés como lengua extranjera. Estos hallazgos enfatizan la importancia de incorporar capacitación en regulación emocional en la enseñanza de inglés como lengua extranjera y en los programas de desarrollo docente para equipar a los educadores con las habilidades necesarias para gestionar eficazmente sus emociones en el aula.}, organization = {Henan Province, China (2022SYJXLX051)}, organization = {Ministry of Education, China. (No. (2023) No. 156)}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Emotional Regulation}, keywords = {EFL teachers}, keywords = {Teachers’ professional development}, keywords = {Process Model}, keywords = {Regulación emocional}, keywords = {Profesores de inglés como lengua extranjera}, keywords = {Desarrollo profesional docente}, keywords = {Modelo de proceso}, title = {Do emotional regulation behaviors matter in EFL teachers' professional development? A process model approach}, doi = {10.30827/portalin.vi2023c.29654}, author = {Li, Shengji and Akram, Huma}, }