@misc{10481/91861, year = {2023}, month = {12}, url = {https://hdl.handle.net/10481/91861}, abstract = {The success of any educational context, including language classes, highly depends on teachers’ professional success. Thus, understanding the antecedents of this construct is of great importance. The importance of teacher professional success has inspired many practitioners and scholars worldwide to look into the potential predictors of this variable. Nonetheless, the function of teachers’ professional traits in predicting their professional success has scarcely been examined. In addition, the predictive role of professional identity and professional commitment has remained under-researched. Against this backdrop, the present inquiry inspected the connections between teacher professional identity, teacher commitment, and teacher professional success. This research also explored the effects of professional identity and commitment on Chinese English teachers’ success. To this aim, 300 Chinese English teachers were recruited from Henan, Hubei, Shanghai, Beijing, Jilin, and Shandong Province. Following the distribution of consent forms, three reliable inventories were sent to respondents. The evaluation of the collected data revealed close and positive links between professional identity, professional commitment, and professional success. Data analysis also represented that professional identity and professional commitment can directly influence Chinese English teachers’ success in professional environments. The outcomes of current research may have important implications for language instructors and teacher educators.}, abstract = {El éxito de cualquier contexto educativo, incluidas las clases de idiomas, depende en gran medida del éxito profesional del profesorado. Por lo tanto, entender los antecedentes de este constructo es vital. La importancia del éxito profesional de los docentes ha inspirado a muchos profesionales y académicos de todo el mundo a investigar los potenciales predictores de dicha variable. Sin embargo, la función de las características profesionales de los docentes en la predicción de su éxito profesional apenas ha sido examinada. Además, el papel predictivo de la identidad profesional y el compromiso profesional sigue recibiendo escasa atención. En este contexto, el presente trabajo examina las conexiones entre la identidad profesional docente, el compromiso docente y el éxito profesional docente. Esta investigación también analiza los efectos de la identidad profesional y el compromiso en el éxito del profesorado chino de inglés. Con este objetivo, 300 profesores chinos fueron reclutados de las provincias de Henan, Hubei, Shanghái, Beijing, Jilin y Shandong. Tras la distribución de los formularios de consentimiento, se enviaron tres cuestionarios validados a los participantes. El análisis de resultados revela una relación positiva entre la identidad profesional, el compromiso profesional y el éxito profesional. Nuestros datos también demuestran que la identidad profesional y el compromiso profesional pueden influir directamente en el éxito del profesorado de inglés chino en entornos profesionales. Los resultados de este estudio pueden tener importantes implicaciones para los profesores de idiomas y los formadores de profesores.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {China}, keywords = {English teachers}, keywords = {Professional commitment}, keywords = {Professional success}, keywords = {Teacher identity}, keywords = {Profesores de inglés}, keywords = {Compromiso profesional}, keywords = {Éxito profesional}, keywords = {Identidad docente}, title = {Chinese English teachers’ professional identity and commitment and their associations with their professional success}, doi = {10.30827/portalin.vi2023c.29625}, author = {Jia, Hui and Derakhshan, Ali}, }