@misc{10481/87977, year = {2023}, month = {12}, url = {https://hdl.handle.net/10481/87977}, abstract = {Nulle part dans la maison de mon père supone un punto de inflexión en la obra de Assia Djebar en cuanto que la memoria se abre a la parcela más íntima y personal del yo, liberado del orden impuesto y llamado a mostrarse. La agudeza acústica se une a la de la mirada cuando se trata de penetrar el espacio infinito que ansía. Desheredada, privada de cualquier espacio en la casa de su padre, la narradora ejecuta el atentado definitivo contra lo que se le prohíbe y reivindica su lugar, su palabra, su cuerpo, su placer, y una escritura propia. Nulle part dans la maison de mon père marks a turning point in the work of Assia Djebar insofar as memory opens up to the most personal part of the self, which–freed from the imposed order–is summoned to show itself. Acoustic acuity is added to that of the gaze when it comes to piercing the infinite space she covets. Dispossessed of all attachment to her father’s house, the narrator carries out the definitive attack against what is forbidden to her, and thus claims a place for herself, for her speech, for her body, for her enjoyment, and for her own writing}, publisher = {Universidad Complutense de Madrid}, title = {Nulle part dans la maison de mon père: le sublime attentat d'Assia Djebar}, doi = {https:/dx.doi.org/10.5209/thel.85255}, author = {Avendaño Anguita, Lina}, }