@misc{10481/85530, year = {2022}, month = {12}, url = {https://hdl.handle.net/10481/85530}, abstract = {This paper reports on an exploratory study examining parental involvement in preschool-level English language learners’ use of smartphone apps in a Chinese context. The study aimed at understanding the challenges that Chinese parents experienced, and how they responded to these in their engagement with their children’s mobile-assisted language learning. We collected data from 12 Chinese parents using surveys, daily records, and semi-structured interviews. The data analysis revealed that the parents participated in their children’s smartphone-based English learning by regulating their involvement time and selecting the learning content in response to their children’s needs. The findings suggest that Chinese parents’ knowledge of using smartphone apps and their awareness of the English language, as essential cultural capital, increased their active involvement in their children’s English learning. They also faced challenges such as English knowledge constraints and the perceived risks associated with children’s smartphone exposure. The results highlight the need for schools and teachers to support parents’ efforts to get effectively involved in their children’s smartphone-based language learning through modelling, reinforcement, and direct instruction. Implications for English language teachers, schools, and app developers are discussed in relation to the application of smartphone apps in supporting young language learners’ learning.}, abstract = {Este trabajo trata de un estudio exploratorio que investiga la participación de los padres en el uso de aplicaciones móviles por parte de estudiantes de inglés de nivel preescolar en el contexto chino. El estudio tenía como objetivo entender los desafíos que los padres chinos experimentaron y cómo respondieron a estos al participar en el aprendizaje de idiomas asistido por dispositivos móviles de sus hijos. Se recogieron datos de 12 padres chinos mediante encuestas, registros diarios y entrevistas semiestructuradas. El análisis de datos mostró que los padres, a través de regular el tiempo dedicado y seleccionar el contenido de estudio, participaban en el aprendizaje de inglés basado en los smartphones de sus hijos según las necesidades de estos. Los resultados también sugieren que los conocimientos de los padres chinos sobre el uso de aplicaciones móviles y su conciencia del idioma inglés, como capitales culturales esenciales, aumentaron su participación activa en el aprendizaje del inglés de sus hijos. Además, se enfrentaron a retos como limitaciones de conocimiento del inglés y riesgos percibidos relacionados con la exposición de los niños a los dispositivos móviles. Los resultados también ponen de manifiesto la necesidad de que las escuelas y profesores apoyen los esfuerzos de los padres para que estos puedan participar de forma efectiva en el aprendizaje de sus hijos mediante técnicas de modelado, refuerzos e instrucción directa. Al final del trabajo se discuten las implicaciones para los profesores de inglés, las escuelas y los desarrolladores de aplicaciones en relación con el empleo de smartphones para apoyar el aprendizaje de los jóvenes estudiantes de idiomas.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Parental involvement}, keywords = {Young Chinese ELLs}, keywords = {MALL}, keywords = {Chinese parents}, keywords = {Smartphone learning apps}, keywords = {Participación de los padres}, keywords = {Jóvenes estudiantes de inglés}, keywords = {Padres chinos}, keywords = {Aplicaciones de aprendizaje para teléfonos inteligentes}, title = {Parental involvement in Chinese preschool children’s mobile-assisted foreign language learning}, doi = {10.30827/portalin.vi.23840}, author = {Xia, Jiapei and Gao, Xuesong}, }