@misc{10481/73465, year = {2022}, month = {1}, url = {http://hdl.handle.net/10481/73465}, abstract = {This research aims at revisiting the role of software when it comes to providing learners with corrective feedback on their pieces of writing. The study, based on the analysis of handwritten and software-corrected versions of essays written by 33 undergraduate students enrolled in the undergraduate degree programme in English Studies at a Spanish University contributed to confirming the assumption that technology can indeed be a useful tool in the teaching and learning process. More specifically, this study demonstrated that students could reduce significantly the number of lexical errors in their essays through the autonomous use of error-correction software and that, over time, the students can improve on their ability to avoid such errors. Nevertheless, the study has also confirmed that software can in no way completely replace teachers, as computer programming is quite limited and there are errors that only proficient language users can detect and correct.}, abstract = {El objetivo de este trabajo de investigación es reconsiderar el papel de las herramientas informáticas para proporcionar feedback sobre los errores de alumnos y mejorar su escritura. Este estudio, basado en el análisis de las versiones escritas y correjidas por programa de varias composiciones elaboradas por 33 estudiantes del Grado en estudios ingleses por una universidad española, nos llevó a la conclusión de que la tecnología puede ser una herramienta de gran utilidad en el proceso de enseñanza y aprendizaje en contextos de enseñanza a distancia. En este trabajo se vió que los estudiantes pudieron reducir significativamente el número de errores léxicos en sus composiciones mediante el uso autónomo de herramientas tecnológicas de corrección de errores y que, a lo largo del tiempo, los estudiantes mejoraron su capacidad para evitar tales errores. Sin embargo, el trabajo también demostró que ninguna herramienta tecnológica puede sustituir completamente a los profesores, ya que la programación informática es de momento limitada y hay errores que sólo los usuarios con conocimientos avanzados en el idioma pueden detectar y corregir.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {CALL}, keywords = {Feedback}, keywords = {Self-correction}, keywords = {Lexical errors}, keywords = {Grammar Checker}, keywords = {ELAO}, keywords = {Corrección autónoma}, keywords = {Errores léxicos}, title = {Improving lexical errors in EFL writing by using software-mediated corrective feedback}, doi = {10.30827/portalin.vi37.20847}, author = {Chacón Beltrán, Rubén and Echitchi, Raymond}, }