@misc{10481/72163, year = {2021}, url = {http://hdl.handle.net/10481/72163}, abstract = {Thirty-one years after the release of the movie She’s Gotta have it (1986), Spike Lee releases a long-format version of the movie with the same title through Netflix. This series format still presents an interesting depiction of the black female sexuality on which this research is based. Gender, race and class stereotyping is a stock feature of sitcoms but SGHI centers its plot in the life of the African American community in Brooklyn. This study analyzes the transmission and reproductions of stereotypes in the female characters of the show in order to demonstrate the prevalence of historical and emerging stereotypes in the twenty-first century. Based on a review of the traditional depiction of African American sexuality, this analysis surveys the negative gendering that the film industry gives to the society by spreading discriminatory and sexist attitudes towards women and more concretely to African American women in the 2010s In order to develop this argument, three female characters of the series are tested using a qualitative content analysis to interpret the evolution or obsolescence of traditional stereotypes.}, abstract = {Treintaiún años después del estreno de la película Nola Darling (1986), Spike Lee lanza una versión serializada de la película bajo el mismo título a través Netflix. La serie todavía presenta una descripción interesante de la sexualidad femenina Afroamericana en la cual se basa este estudio. Género, etnia y estereotipos de clase son rasgos comunes en las series pero, Nola Darling se centra concretamente en la vida de la comunidad Afro Americana en Brooklyn. Este trabajo se centra en analizar la presencia de estereotipos en los personajes femeninos de la serie para demonstrar la prevalencia y la evolución de las etiquetas aplicadas en el siglo veintiuno. Basándome en las críticas que ha tenido la representación tradicional de la sexualidad negra, este análisis investiga la difusión negativa que la industria del cine vende a la sociedad a través de actitudes discriminatorias y sexistas hacia la mujer y más concretamente, a la mujer Afroamericana en la década del 2010. Para explicar esta idea, tres personajes femeninos de la serie son testados usando un análisis de contenido de tipo cualitativo. Posteriormente, se interpretan para observar la evolución u obsolescencia de los estereotipos tradicionales y la aparición de categorías contemporáneas.}, organization = {Universidad de Granada. Facultad de Filosofía y Letras. Grado en Estudios Ingleses. Curso académico 2020/2021}, keywords = {Qualitative content analysis}, keywords = {Stereotypes}, keywords = {Black Female Sexuality}, keywords = {Television series}, keywords = {She's Gotta Have It}, keywords = {Análisis cualitativo}, keywords = {Estereotipos}, keywords = {Sexualidad Afroamericana}, keywords = {Series de televisión}, keywords = {Nola Darling}, title = {Be real black for me. The representation of African American Women in the television series She's Gotta Have it}, author = {Azize Fernández, Natalia del Mar Moisés}, }