@misc{10481/69932, year = {2021}, url = {http://hdl.handle.net/10481/69932}, abstract = {The knowledge of Mathematics teachers has been a very prominent focus of attention in the last decades. However, it leaves aside one of the dimensions involved in the development of this type of knowledge, specifically the knowledge of Mathematics teacher educators. In this paper, we discuss a mathematics teacher educator’s knowledgein the context of classes on Euclid’s division algorithm theorem in a Number Theory course for prospective secondary teachers. Some indicators of this specialized knowledge of mathematics teacher educators are presented and discussed.}, abstract = {El conocimiento de los profesores de matemáticas ha sido un foco de atención muy activo en las últimas décadas. Sin embargo, tales focos dejan de lado una de las dimensiones involucradas en el desarrollo de dicho conocimiento, específicamente el conocimiento del formador de profesores de matemáticas. En este artículo, discutimos el conocimiento de un formador en el contexto de un curso de Teoría de números, para futuros profesores de secundaria, al probar el teorema del algoritmo de división de Euclides. Se presentan y se discuten algunos indicadores de este conocimientodel formador.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Euclidean Algorithm}, keywords = {Mathematics teacher education}, keywords = {Mathematics Teachers’ Specialized Knowledge}, keywords = {Number Theory}, keywords = {Algoritmo de Euclides}, keywords = {Conocimiento especializado del profesor de matemáticas}, keywords = {Formador de profesores de matemática}, keywords = {Teoría de números}, keywords = {Teoría de números}, title = {Mathematical Specialized Knowledge of a Mathematics Teacher Educator for Teaching Divisibility}, doi = {10.30827/pna.v15i3.15778}, author = {Rediske de Almeida, Marieli Vanessa and Ribeiro, Miguel and Fiorentini, Dario}, }