@misc{10481/69867, year = {2021}, url = {http://hdl.handle.net/10481/69867}, abstract = {Given the dissonant and complex character of induction for novices at the workplace, I propose a conception of mentoring that focuses on mitigating misalignments between novices’ developmental stage and the socializing characteristics and pressures of workplace induction. Drawing on extant research and conceptualization, including my own research on mentoring for teacher induction, this article addresses three interrelated questions: What are the central tasks of mentors in promoting effective induction of novice teachers at the workplace? What do mentors need to know toperform these tasks?What kind of professional frameworks for learning to mentor?I claim that in order to help novices ‘break good from experience’, as the title metaphorically suggests, mentors need to be prepared to flexibly adapt strategies from diverse mentoring models according to the particular socio-cultural features of induction of novices’ workplace and to aspects of subject matter teaching. Such kind of mentoring is, thus, attentive to discursive tensions between ideologies, rituals, values, belief systems and behaviors that surge amongst the various players involved. The article describes the central tasks for mentors of novice teachers, the knowledgebase required of mentors in order to perform these tasks and the kind of professional frameworks for learning to mentor.}, abstract = {Dado el carácter complejo que tienen los procesos de inducción profesional de los docentes noveles, el presente artículo se propone exponer una concepción de la mentoría que debe centrarse en mitigar los desajustes entre la etapa de desarrollo de los docentes noveles y las características y presiones socializadoras de este periodo de inducción. Basándose en la investigación y la conceptualización existentes este artículo aborda tres preguntas interrelacionadas: ¿Cuáles son las tareas centrales de los mentores para promover una inducción eficaz de los profesores noveles en el lugar de trabajo? ¿Qué necesitan saber los mentores para realizar estas tareas? ¿Qué tipo de marcos profesionales para aprender a ser mentor?Se afirma que para ayudar a los docentes noveles a "salir bien parados de la experiencia", como sugiere metafóricamente el título, los mentores deben estar preparados para adaptar con flexibilidad las estrategias de diversos modelos de tutoría según las características socioculturales particulares de la inducción en el lugar de trabajo de los docentesque comienzan y los aspectos de la enseñanza de la materia. Este tipo de tutoría está, por tanto, atenta a las tensiones discursivas entre ideologías, rituales, valores, sistemas de creencias y comportamientos que surgen entre los diversos actores implicados. El artículo describe las tareas centrales de los mentores de profesores noveles, la base de conocimientos que se requiere de los mentores para realizar estas tareas y el tipo de marcos profesionales para aprender a ser mentor.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Induction}, keywords = {In-service education}, keywords = {Mentor}, keywords = {Teacher educators}, keywords = {Workplace learning}, keywords = {Aprendizaje en el lugar de trabajo}, keywords = {Formación continua}, keywords = {Formación del profesorado}, keywords = {Inducción}, title = {Breaking Good: Mentoring for Teacher Induction at the Workplace}, doi = {10.30827/profesorado.v25i2.18535}, author = {Barak, Lily Orland}, }