@misc{10481/69828, year = {2021}, url = {http://hdl.handle.net/10481/69828}, abstract = {This study is part of a broader research focused on written discourse analysis and its application in English language teaching. This paper aims to design and evaluate the validity of the content of an instrument (a system of categories) built to analyse the written discourse in L2 (English) of 112 Spanish students in Upper Secondary Education. This study was carried out from a qualitative approach using the technique of content analysis and the Delphi technique with five experts in the field. The results show that the category system has content validity as it meets the criteria to ensure the scientific rigour of qualitative methodology: credibility, transferability, dependence and confirmability. Moreover, there is a high score in terms of interrater reliability on the criteria contrasted with Kendall’s W test (>.07), as well as on its application in the coding process which was confirmed with Cohen’s Kappa test (.658). It can be concluded that this instrument is a valid tool to help ELF teachers and secondary school students in the teaching and learning process of the written discourse in English as a foreign language.}, abstract = {Este estudio forma parte de una investigación más amplia centrada en el análisis del discurso escrito y su aplicación en la enseñanza del inglés. El objetivo principal de este trabajo es diseñar y evaluar la validez de contenido de un instrumento (un sistema de categorías) construido para analizar el discurso escrito en L2 (inglés) de 112 estudiantes españoles de Educación Secundaria Obligatoria (4ºESO). Este estudio se ha realizado desde un enfoque cualitativo, utilizando la técnica de análisis de contenido y la técnica Delphi con cinco jueces expertos. Los resultados muestran que el sistema de categorías tiene validez de contenido, ya que cumple con los criterios que aseguran el rigor científico de la metodología cualitativa: credibilidad, transferibilidad, dependencia y confirmabilidad. Además, existe un alto índice de acuerdo interjueces en los criterios contrastados con la prueba W de Kendall (> .07), así como con la aplicación del proceso de codificación, siendo este confirmado con la}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Content analysis}, keywords = {Delphi technique}, keywords = {System of categories}, keywords = {Written discourse}, keywords = {English as a foreign language}, keywords = {Análisis de contenido}, keywords = {Técnica Delphi}, keywords = {Sistema de categorías}, keywords = {Discurso escrito}, keywords = {Inglés como lengua extranjera}, title = {Design and Validation of a System of Categories to Assess the Written Discourse of L2 English Learners}, doi = {10.30827/portalin.v0i36.15944}, author = {Corral Robles, Silvia and Sánchez Martín, Micaela and González Gijón, Gracia María}, }