@misc{10481/62944, year = {2020}, month = {6}, url = {http://hdl.handle.net/10481/62944}, abstract = {The rise of global policies, guarantors of a democratic education, materialized in a model of inclusive school for everyone is not yet a tangible reality. Their education policies that are in place do not contribute to it’s cause. From this problem arises the purpose to study such professional education policies, in order to develop a consistent attitude, among professionals, with the acceptance of the otherness and it’s correspondent education requirements. The design followed for this study is quantitative, transversal, non-experimental, descriptive and correlational, making use of two standard and confirmed questioners, given to 712 university graduates, which data underwent different analysis: percentage, central tendency, dispersion, differentials and correlational. It is shown the correct attitude to deal with people with disabilities, as well as, the need to implement strategies to effectively attend to this groups in the academic context, after establishing differences between groups and the scarce consistency of individuals, which prevent us from talking about consolidated patterns.}, organization = {La asunción de políticas globalizadas garantes de la democratización de enseñanzas materializadas en el modelo de escuela inclusiva para todos no es todavía una realidad palpable. Sus políticas formativas afanadas en tal empresa tampoco consiguen contribuir a su causa. De tal problema surge el propósito del estudio de tales políticas de formación de profesionales para el desarrollo actitudinal acorde a las premisas de aceptación de la otredad y su atención educativa correspondiente. Se sigue un diseño cuantitativo transversal no-experimental, descriptivo y relacional, valiéndose de dos cuestionarios estandarizados y validados, suministrados a 712 estudiantes universitarios, cuyos datos se sometieron a análisis porcentuales, tendencia central, dispersión, diferenciales y correlaciónales. Se infiere la adecuada actitud para tratar con personas con diversidad funcional y la necesaria dotación de estrategias para hacer efectiva la atención en el contexto académico, luego de establecer diferencias entre colectivos y escasez de consistencia individuales, lo que impide hablar de patrones consolidados.}, publisher = {Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa RELIEVE}, keywords = {Educación inclusiva}, keywords = {Actitud}, keywords = {Formación de profesores}, keywords = {Percepción}, keywords = {Creencias}, keywords = {Sentimientos}, keywords = {Conductas}, keywords = {Prejuicios}, keywords = {Educational inclusion}, keywords = {Attitude}, keywords = {Teacher education}, keywords = {Perception}, keywords = {Feeling}, keywords = {Behavior}, keywords = {Prejudice}, title = {Análisis actitudinal de las nuevas generaciones docentes hacia la inclusión educativa}, doi = {http://doi.org/10.7203/relieve.26.1.16196}, author = {Rodríguez Fuentes, Antonio Vicente and Caurcel, María Jesús}, }