@misc{10481/60060, year = {2019}, url = {http://hdl.handle.net/10481/60060}, abstract = {It is a widely-known reality that a child who has aesthetic listening skills becomes more successful when the “knowledge-gathering” phase begins. The objective of this study is to explore whether pre-school children have “aesthetic listening skill” and their success in predicting, summarizing and relating strategies which are “aesthetic listening strategies”. The study was conducted based on qualitative research approach as a result of which holistic single-case pattern, which is a case-study method, was employed. The study group consisted of 30 children at the age of 5 who were enrolled at pre-school classes under TRNC Ministry of National Education, 1 Turkish language educator, 2 Turkish language teachers, 1 Preschool educator and 2 Pre-school teachers. Observation technique was used in data collection process and the success of children was measured by asking 3 questions. The data obtained from observation and achievement tests were analyzed using content analysis. In conclusion, it can be claimed that the predicting skills of both girls and boys is developed. However, their summarizing and relating skills are weaker. For this reason, different activities which would improve these skills should be included in preschool education.}, abstract = {Es una realidad ampliamente conocida que un niño que tiene habilidades de escucha estética se vuelve más exitoso cuando comienza la fase de “recopilación de conocimientos”. El objetivo de este estudio es explorar si los niños en edad preescolar tienen una "habilidad de escucha estética" y su éxito en la predicción, el resumen y la relación de estrategias que son "estrategias de escucha estética". El estudio se realizó sobre la base de un enfoque de investigación cualitativa, como resultado de lo cual se empleó un patrón holístico de caso único, que es un método de estudio de caso. El grupo de estudio constaba de 30 niños a la edad de 5 años que estaban inscritos en clases de preescolar bajo el Ministerio de Educación Nacional de TRNC, 1 educador de lengua turca, 2 profesores de lengua turca, 1 educador de preescolar y 2 maestros de preescolar. La técnica de observación se utilizó en el proceso de recopilación de datos y el éxito de los niños se midió haciendo 3 preguntas. Los datos obtenidos de las pruebas de observación y éxito se analizaron mediante análisis de contenido. En conclusión, se puede afirmar que las habilidades de predicción de niñas y niños se desarrollan. Sin embargo, sus habilidades de resumen y relación son más débiles. Por esta razón, las diferentes actividades que mejorarían estas habilidades deberían incluirse en la educación preescolar.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Aesthetic listening}, keywords = {Cartoon}, keywords = {Child}, keywords = {Skill}, keywords = {Strategy}, keywords = {Escucha estética}, keywords = {Dibujos animados}, keywords = {Niño}, keywords = {Habilidad}, keywords = {Estrategia}, title = {Evaluation of aesthetic listening skills of preschool children}, author = {Korkmaz, Selma}, }