@misc{10481/60004, year = {2018}, url = {http://hdl.handle.net/10481/60004}, abstract = {This study aims at examining the influence of Dörnyei’s (2005, 2009) L2 Motivation Self System three main components, as well as integrativeness, instrumentality prevention, and intended effort, on prospective teachers’ motivated behaviour. A total of 75 first-year pre-service school teachers at the University of the Balearic Islands (UIB) completed a questionnaire based on Taguchi, Magid & Papi (2009). The results confirm that student teachers show a positive disposition towards the learning of English as a foreign language. The L2 learning experience seems to play a major part in arousing students’ motivation. The data also indicate that future teachers place more emphasis on integrative reasons (i.e. Ideal L2 Self and integrativeness) than on pragmatic or utilitarian motives (i.e. Instrumentality prevention and Ought to L2 Self) for learning the target language. In fact, integrativeness shows the strongest correlation with intended effort. T-test results also reveal that female participants seem to be more committed and dedicate more time and effort to learn the L2 than their male counterparts. Finally, the data show that university English majors appear to be more intrinsically motivated than non-English majors.}, abstract = {Este estudio examina la influencia de las tres variables principales del modelo de Dörnyei (2005, 2009), L2 Motivation Self System, así como la integración, la instrumentalidad preventiva y el esfuerzo previsto en la motivación de los futuros maestros. Un total de 75 futuros profesores de primaria de la Universitat de les Illes Balears cumplimentaron un cuestionario basado en Taguchi, Magid & Papi (2009). Los resultados confirman que los futuros maestros muestran una predisposición positiva hacia el aprendizaje del inglés como lengua extranjera. La experiencia de aprendizaje en la L2 parece jugar un papel fundamental en el incremento de la motivación de los estudiantes. Los datos indican que los futuros maestros otorgan más importancia a la motivación integradora (i.e. Ideal L2 Self and integrativeness) que a los aspectos más pragmáticos o utilitarios (i.e. Instrumentality prevention and Ought to L2 Self) para aprender la lengua objeto. De hecho, la integración muestra la correlación más alta con el esfuerzo previsto. Los resultados del T-test también revelan que las participantes femeninas parecen estar más comprometidas y decididas a invertir más tiempo y esfuerzo para aprender la L2 que sus compañeros masculinos. Finalmente, los datos señalan que los alumnos universitarios que desean especializarse en lengua inglesa están más intrínsecamente motivados que aquellos otros que desean especializarse en otras asignaturas.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {L2 Motivational Self System}, keywords = {Motivational variables}, keywords = {Teacher training}, keywords = {English as a foreign language}, keywords = {Spanish EFL students}, keywords = {Variables motivacionales}, keywords = {Formación del Profesorado}, keywords = {Inglés como lengua extranjera}, keywords = {Aprendices españoles de lenguas extranjeras}, title = {The L2 Motivational Self System and its influence on Spanish pre-service teachers’ motivated behaviour}, author = {Amengual-Pizarro, Marian}, }