@misc{10481/59958, year = {2018}, url = {http://hdl.handle.net/10481/59958}, abstract = {The purpose of this study is to determine the opinions of teachers’ regarding creativity and creative students. The data was collected through interview form prepared by researchers for this purpose. It was aimed to determine the teachers' views on creativity, creative student characteristics, activities that can be done in class to improve creativity, use of material in creativity and opinions about creative classroom environment. Qualitative research method was utilized using a semi-structured interview technique. Study group of the research consisted of 17 teachers working in both in the North Cyprus and in different regions of Turkey. Seven of them are classroom teachers, four are mathematics, three are science, two are electrical-electronics teachers and one of them is a biology teacher. The data obtained from the study were analysed through content analysis. As a result; teachers' creativity and creative student definitions focus on the concepts of 'difference' and 'originality' and there are many different methods that can be used to develop creativity in the classroom. It is important that the classroom environment that develops creativity is an environment where the student feels free and comfortable and material use is considered to be important.}, abstract = {El propósito de este estudio es determinar las opiniones de los maestros sobre la creatividad y los estudiantes creativos. Los datos fueron recolectados a través de un formulario de entrevista preparado por los investigadores para este propósito. El objetivo fue determinar los puntos de vista de los maestros sobre la creatividad, las características creativas de los estudiantes, las actividades que se pueden realizar en clase para mejorar la creatividad, el uso del material en la creatividad y las opiniones sobre el entorno creativo en el aula. El método de investigación cualitativa se utilizó mediante una técnica de entrevista semiestructurada. El grupo de estudio de la investigación estuvo compuesto por 17 profesores que trabajaban tanto en el norte de Chipre como en diferentes regiones de Turquía. Siete de ellos son profesores de aula, cuatro son matemáticas, tres son ciencias, dos son profesores de electrónica y uno de ellos es un profesor de biología. Los datos obtenidos del estudio fueron analizados mediante análisis de contenido. Como resultado; La creatividad de los profesores y las definiciones creativas de los estudiantes se centran en los conceptos de "diferencia" y "originalidad", y existen muchos métodos diferentes que se pueden utilizar para desarrollar la creatividad en el aula. Es importante que el ambiente en el aula que desarrolla la creatividad sea un entorno donde el estudiante se sienta libre y cómodo y se considere importante el uso del material.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Creativity}, keywords = {Creative students}, keywords = {Teacher views}, keywords = {Creatividad}, keywords = {Alumnos creativos}, keywords = {Puntos de vista del profesor}, title = {Teachers’ Views on Creativity and Creative Students}, author = {Ugurel, Yagmur and Ozcan, Deniz}, }