@misc{10481/59940, year = {2018}, url = {http://hdl.handle.net/10481/59940}, abstract = {The aim of the study was to determine the effectiveness of the implemented peer mediation in-service teacher training program. Qualitative method was used to collect data about teacher opinions regarding the effectiveness of the applied 40 hours peer mediation in-service training program. The participants of the study consisted of randomly selected 40 elementary school teachers serving in 10 different elementary schools from five different regions of North Cyprus. The results reveal that teacher peer mediation beliefs together with social and professional developments have positively developed after the implemented peer mediation in-service training program.}, abstract = {El objetivo del estudio fue determinar la efectividad del programa implementado de mediación entre compañeros en la capacitación de maestros en servicio. Se utilizó el método cualitativo para recopilar datos sobre las opiniones de los docentes sobre la efectividad del programa de capacitación en servicio de mediación entre pares de 40 horas. Los participantes del estudio consistieron en 40 maestros de escuelas primarias seleccionados al azar que prestan servicios en 10 escuelas primarias diferentes de cinco regiones diferentes del norte de Chipre. Los resultados revelan que las creencias de mediación entre pares entre profesores y los desarrollos sociales y profesionales se han desarrollado positivamente después del programa implementado de capacitación en servicio en mediación entre pares.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {In-service training program}, keywords = {Teacher training}, keywords = {Peer mediation}, keywords = {Programa de formación en servicio}, keywords = {Formación docente}, keywords = {Mediación entre iguales}, title = {Peer mediation teacher in-service training program for resolving student disputes}, author = {Gunduz, Nuket and Ozcan, Deniz}, }