@misc{10481/59937, year = {2018}, url = {http://hdl.handle.net/10481/59937}, abstract = {In this study, the opinions of the undergraduate, graduate and PhD students were taken who study in the special education department about the certificate programs opened by distance education for the individuals with physical, visual and hearing impairment. The Qualitative research method was used in the research. In this context, the researchers prepared the interview questions used in the research. 40 volunteer students from the Department of teaching who were mentally handicapped, MA and PHD programs for the special education have attended the research at the Near East University during 2015- 2016-fall semester. The answers given by the students to the questions within the scope of the research were re-examined with the expert opinion and the results were later interpreted by using the induction technique. According to the results of this research, the provided education by distance education method with 24 hour access without time and space limitation gives great advantage to disabled individuals. The distance education certificate programs have also resulted in the employment opportunities for the people with hearing, sight and physical inability as enabling them to continue life without being isolated from the society. Certificate programs about surveyor training, e-marketing and working as an operator in call centers are given for the physically handicapped people. For the visually impaired people certificates are given in order to enable them to work as an operator in call centers, as translators, as online trainers. Lastly, certificates about training for sign language, graphic design, web design and programming are given to the people with hearing impairment.}, abstract = {En este estudio, se tomaron las opiniones de los estudiantes de grado, posgrado y doctorado que estudian en el departamento de educación especial sobre los programas de certificación abiertos por la educación a distancia para las personas con discapacidades físicas, visuales y auditivas. Método de investigación cualitativa se utilizó en la investigación. En este contexto, las preguntas de la entrevista utilizadas en la investigación fueron preparadas por los investigadores. 40 estudiantes voluntarios del Departamento de enseñanza para discapacitados mentales, programas de maestría y doctorado para la educación especial han asistido a la investigación en la Universidad de Oriente Próximo durante el semestre de otoño 2015-2016. Las respuestas dadas por los estudiantes a las preguntas dentro del alcance de la investigación fueron reexaminadas con la opinión de expertos y los resultados se interpretaron posteriormente mediante el uso de la técnica de inducción. De acuerdo con los resultados de esta investigación, proporcionar educación a través del método de educación a distancia con acceso las 24 horas sin limitación de tiempo y espacio brinda una gran ventaja a las personas discapacitadas. Los programas de certificación de educación a distancia también han dado como resultado oportunidades de empleo para las personas con audición, vista e incapacidad física que les permiten continuar la vida sin estar aislados de la sociedad. Los programas de certificación sobre capacitación de topógrafos, emarketing y trabajo como operador en centros de llamadas se otorgan a las personas con discapacidades físicas. Para las personas con discapacidad visual, los certificados se otorgan para permitirles trabajar como operadores en centros de llamadas, como traductores como capacitadores en línea. Por último, los certificados de capacitación en lenguaje de señas, diseño gráfico, diseño web y programación se entregan a las personas con discapacidad auditiva.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Special education}, keywords = {Distance education}, keywords = {E-learning}, keywords = {Certificate}, keywords = {Educación especial}, keywords = {Educación a distancia}, keywords = {E-aprendizaje}, keywords = {Certificado}, title = {Opinions of special education students on distance education certificate programs}, author = {Gür, Pelin and Serttaş, Zöhre and Bicen, Huseyin}, }