@misc{10481/59113, year = {2018}, url = {http://hdl.handle.net/10481/59113}, abstract = {Edublogs have traditionally been overlooked by scholars as they were not considered to be worthy of academic attention. Nevertheless, the pedagogic paradigm that now pervades has triggered a keen interest in the Web 2.0 and its resources. Students and teachers alike are facing great exposure to blogs, which have been conveniently transposed to the classrooms in all disciplines at all levels of education. Hereafter we will explore the use of edublogs for foreign language learning defending the stance that culture is a chief element that should not be taught separately from the target language that defines it. The target language should mediate learning, blurring all cleavage that may exist between culture and language. Edublogs –whether teacher blogs, student blogs or class blogs– stand as the perfect scenario for collaborative building of knowledge, where language is perfectly integrated in its culture. In this article we suggest the term: ‘CILTES’ Culture-Integrated Language Teaching in Edublog Scenarios as the key for effective language learning. The following research presents a new categorization of edublogs for language learning purposes enabling a closer look at the student-teacher tandem in relation to higher or lower presence of culture in blogs.}, abstract = {Los edublogs no han gozado tradicionalmente de gran atención por parte de los estudiosos al considerarse que carecían de peso académico. Pero el paradigma educativo imperante ha despertado un gran interés por la Web 2.0 y sus recursos. Estudiantes y profesores por igual se enfrentan a una gran exposición a los blogs, que han sido llevados a las aulas de todas las disciplinas en todos los niveles educativos. En este artículo, exploraremos el uso de edublogs para el aprendizaje de lenguas extranjeras defendiendo la cultura como elemento central que no debe ser enseñada por separado del idioma que la define. La lengua meta debe mediar el aprendizaje haciendo desaparecer la división entre lengua y cultura. Los blogs de educación (blogs de estudiantes, de clase y el blog del tutor) son el escenario perfecto para la construcción colaborativa de conocimientos donde el lenguaje está perfectamente integrado en su cultura. Sugerimos el término: ‘CIELCE’ (Cultura Integrada en la Enseñanza de Lenguas en Contextos de Edublogs). En este análisis presentamos una nueva categorización de los edublogs destinados al aprendizaje de lenguas propiciando una mirada más cercana al tándem estudiante-profesor en relación con el nivel de presencia cultural en los blogs.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Edublog}, keywords = {Language teaching}, keywords = {Cultural awareness}, keywords = {CILTES}, keywords = {Flipped classroom}, keywords = {E-resources}, keywords = {Enseñanza de idiomas}, keywords = {Lengua extranjera}, keywords = {Sensibilización cultural}, keywords = {Aula invertida}, keywords = {Recursos en línea}, title = {Edublogs in foreign language teaching: integrating language and culture}, author = {Abril Hernández, Ana}, }