@misc{10481/58772, year = {2016}, month = {9}, url = {http://hdl.handle.net/10481/58772}, abstract = {Los estados planifican la formación de sus ciudadanos para su plena participación social y por ello la Educación está muy determinada por la legislación. La necesidad didáctica de trabajar el Patrimonio muestra un divorcio entre las áreas educativas formales, no formales e informales. Soluciones son abrir vías de diálogo entre los ámbitos de enseñanza patrimonial, potenciar la cultura de trabajo colaborativa en los centros educativos y la formación del profesorado.}, abstract = {Governments plan their citizens’education to fully boost their social participation. That is the reason why Education is fixed by legislation. The didactic need of working on our heritage indicates a divorce among formal, non formal and informal educational areas. Opening new ways of dialoge among different spheres of heritage teaching could be a solution; another one, would be to increase the culture of cooperative learning in schools, as well as promoting specific training for teachers.}, publisher = {Universidad de Granada. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales}, keywords = {Educación obligatoria}, keywords = {Educación formal}, keywords = {Patrimonio cultural}, title = {Patrimonio y educación obligatoria. Deseos y realidades}, author = {Baena Galle, Jose Manuel}, }