@misc{10481/58568, year = {2019}, month = {6}, url = {http://hdl.handle.net/10481/58568}, abstract = {This contribution addresses Slovenian in-service and pre-service foreign language and general education teachers’ awareness of dyslexia in the foreign language classroom. The authors examine and analyse the levels of familiarity with dyslexia among foreign language teachers and primary school teachers (in-service teachers) and foreign language students (pre-service teachers), their perceptiveness regarding the particularly demanding areas of language learning, and their willingness to engage in additional training to obtain the appropriate skills for teaching children with learning disabilities, particularly dyslexia. The results reveal noticeable differences in answers to individual research questions provided by the participants based on their profiles. The majority of participants stated that they were familiar with dyslexia from a theoretical point of view but also indicated that they were aware of the need to further improve their individual specialist-didactic knowledge and skills in order to give successful support to dyslexic pupils engaged in foreign language learning. The authors also predict the necessary extent of additional training measures in which foreign language teachers, primary school teachers, and foreign language students should engage.}, abstract = {Esta contribución aborda la sensibilización de los profesores en activo y en formación de lenguas extranjeras y de educación básica sobre la dislexia en el aula de lenguas extranjeras en Eslovenia. Las autoras examinan y analizan específicamente los niveles de familiarización de dichos profesores con respecto a la dislexia, así como su percepción en relación a las áreas del aprendizaje de lenguas extranjeras particularmente exigentes y a la disposición de los profesores a participar en capacitaciones adicionales para obtener las habilidades adecuadas para enseñar a los alumnos con discapacidades de aprendizaje, especialmente con dislexia. Los resultados revelan diferencias significativas en las respuestas a las preguntas de investigación individuales proporcionadas por los participantes encuestados basados en sus respectivos perfiles. La mayoría de los participantes declararon que, a pesar de estar familiarizados con la dislexia desde un punto de vista teórico, eran conscientes sobre la necesidad de mejorar aún más sus conocimientos y habilidades didácticas para poder apoyar con éxito a los niños con dislexia que participan en el aprendizaje de una lengua extranjera. En la conclusión, las autoras predicen las medidas de capacitación adicionales necesarias en las que deben participar los profesores en activo y en formación de lenguas extranjeras y de educación básica, así como los estudiantes de lenguas extranjeras.}, organization = {The authors acknowledge financial support from the Slovenian Research Agency (research core funding No. P6-0265).}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Foreign language teaching}, keywords = {Dyslexic children}, keywords = {Pre-service teachers}, keywords = {In-service teachers}, keywords = {Empirical study}, keywords = {Enseñanza de lenguas extranjeras}, keywords = {Dislexia}, keywords = {Profesores en activo}, keywords = {Profesores en formación}, keywords = {Estudio empírico}, title = {Exploring Pre-service and In-service teachers’ perceptions about Early Foreign Language Learning and Dyslexia}, author = {Košak Babuder, Milena and Jazbec, Saša}, }