@misc{10481/58485, year = {2019}, month = {4}, url = {http://hdl.handle.net/10481/58485}, abstract = {This paper refers to the work of the students doing the Master’s in Teaching English in Primary Education, taught at the University of Algarve. The study plan of the degree will be presented focusing on the components regarding observation in schools and the teaching practice, namely the courses Introduction to the Professional Practice, in the first year of the degree, and the Practicum in the first semester of the second year. A task-based approach is recommended in the main guiding documents, on both the teaching of English in general, and the Primary Education context, (Common European Framework of Reference for Languages, 2001; Cameron, 2001; Thomas & Reinders, (eds.), 2010; Richards & Rodgers, (3rd. ed.), 2014; Bygate, M. (2015). Nevertheless, most of the textbooks used in the schools offer few suggestions of tasks and focus on more traditional language activities. As a result, the teachers have a very important role in the implementation of a task-based approach. They are responsible for deciding on how to plan the lessons and how to think of the necessary changes and adaptations, in order to be able to work from a task-based perspective.}, abstract = {Resumen: Este artículo se refiere al trabajo de los estudiantes del Máster en Enseñanza del Inglés en Educación Primaria de la Universidad del Algarve. Se presentará el plan de estudios del grado enfocándose en los componentes relacionados con la observación en las escuelas y las prácticas, es decir, los cursos de Introducción a la Práctica Profesional, en el primer año de la licenciatura y el Prácticum en el primer semestre del segundo año. Se recomienda un enfoque basado en tareas en los principales documentos rectores, tanto en la enseñanza del inglés en general, como en el contexto de la Educación Primaria, (Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas, 2001; Cameron, 2001; Thomas & Reinders, (eds.), 2010; Richards y Rodgers, (3ª. ed.), 2014; Bygate, M. (2015). Sin embargo, la mayoría de los libros utilizados en las escuelas ofrecen algunas sugerencias de tareas y se centran en actividades más tradicionales para la enseñanza de las lenguas. Como resultado, los profesores tienen un papel muy importante en la aplicación del enfoque basado en tareas. Son responsables por decidir cómo planificar las clases y pensar en cómo hacer los cambios y adaptaciones necesarios para trabajar en una perspectiva basada en tareas.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Teacher education}, keywords = {Task-based language teaching}, keywords = {Formación del profesorado}, keywords = {Enseñanza de las Lenguas basada en tareas}, title = {Implementing Tasks in Primary English Education in Portugal}, doi = {10.30827/Digibug.58485}, author = {Mendonça Orega, Maria Isabel}, }