@misc{10481/55036, year = {2019}, url = {http://hdl.handle.net/10481/55036}, abstract = {Bayesian problem situations are well known as being difficult for people to judge adequately. Teachers in school are confronted with the question what can be done on the long run to support their students in coping with Bayesian situations. In this regard the paper refers to the learning about mathematizing Bayesian situations in school, especially focused on using the unit square in settings of learning with multiple representations. Firstly, the topic of Bayesian reasoning will be analysed from the different perspectives of mathematical, modelling, and mathematizing structure. Afterwards, potentials of theories of learning with multiple representations will be reflected within the topic of Bayesian reasoning. Bringing both together yields in in a 2x2 matrix which allows for categorizing task types about Bayesian situations.}, abstract = {Se conocen bien las dificultades de las personas para juzgar adecuadamente las situaciones- problemas Bayesianas. Los profesores se enfrentan en la escuela a la cuestión de qué se puede hacer a largo plazo para apoyar a sus estudiantes en la resolución de situaciones Bayesianas. A este respecto este artículo refiere al aprendizaje de la matematización de situaciones Bayesianas en la escuela, especialmente centrado en el uso del cuadrado unidad en entornos de aprendizaje con múltiples representaciones. En primer lugar, se analizará el tema del razonamiento Bayesiano desde las diferentes perspectivas de matematización y modelización de la estructura matemática. Seguidamente, el potencial de teorías del aprendizaje que tienen en cuenta el uso de múltiples representaciones será reflejado dentro del tópico del razonamiento Bayesiano. Conjuntando ambos campos se elabora una matriz de 2x2 que permite la categorización de tipos de tareas sobre situaciones Bayesianas.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Bayesians situations}, keywords = {Situaciones Bayesianas}, title = {Mathematizing Bayesian situations in school by using multiple representations}, author = {Vogel, Markus and Böcherer-Linder, Katharina and Eichler, Andreas}, }