@misc{10481/54090, year = {2016}, month = {9}, url = {http://hdl.handle.net/10481/54090}, abstract = {The present paper explores pedagogical, technical, and institutional responses to the current challenges and opportunities that MOOCs (Massive Open Online Courses) present, specifically in the area of language teaching and learning. It does so through a review of the current state of the art in the field. Besides reporting on this, the aim of the present paper is ultimately to propose the factors to be taken into account in the design of a MOOC on MALL (Mobile Assisted Language Learning) for language teachers within CPD (Continuous Professional Development), which include technical, pedagogical and linguistic standards.}, abstract = {El presente artículo explora las respuestas pedagógicas, técnicas e institucionales al actual desafío que los cursos masivos en abierto (en inglés MOOCs, Massive Open Online Courses) presentan, especialmente en el área de aprendizaje y enseñanza de lenguas extranjeras. Esto se hace por medio de una revisión del estado de la cuestión en la actualidad. Además, el objetivo de este trabajo es proponer una serie de factores a tener en cuenta para el diseño de un curso MOOC sobre aprendizaje de lenguas móvil (en inglés MALL, Mobile Assisted Language Learning) para profesores de lenguas extranjeras, que incluya estándares técnicos, pedagógicos y lingüísticos.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {CALL (Computer Assisted Language Learning)}, keywords = {Language Learning}, keywords = {CPD}, keywords = {Teaching tools}, keywords = {Aprendizaje asistido por ordenador}, keywords = {Aprendizaje de lenguas}, keywords = {Formación de profesores}, keywords = {Medios de enseñanza}, title = {MALL-Based MOOCs for Language Teachers: Challenges and Opportunities}, doi = {10.30827/Digibug.54090}, author = {Ibáñez Moreno, Ana and Traxler, John}, }