@misc{10481/53788, year = {2015}, month = {6}, url = {http://hdl.handle.net/10481/53788}, abstract = {Due to the crucial role of learning styles in language learning, this study ai-­ med at investigating whether different learning styles play a role in a grammar classroom taught based on a preemptive focus-on-from instruction. To fulfill this objective, 65 female students studying in a state pre-­university center were selected as the sample of the study. After determining their learning styles based on Paragon Learning Style Inventory, all of them were taught a grammatical structure based on focus-­on-­form instruction. The results of the study revealed that the difference in the participants’ language performance due to the effect of their learning styles and focus-­on-­form instruction they received was not statistically significant.}, abstract = {Debido al papel crucial de los estilos de aprendizaje en el aprendizaje de idio-­ mas, este estudio se propuso investigar si los diferentes estilos de aprendizaje juegan un pa-­ pel en clases de gramática enseñada con base en una instrucción que prevenga el enfoque-­en-­ la-­forma. Para alcanzar este objetivo, 65 alumnas que estudian en un centro pre-­universitario estatal participaron en este estudio. Después de determinar sus estilos de aprendizaje basados en Paragon Learning Style Inventory, a todas ellas se les enseñó una estructura gramatical basada en la instrucción enfocada-­en-­la-­forma. Los resultados del estudio revelaron que no existen diferencias significativas en el rendimiento del idioma de los participantes debido al efecto de los diferentes estilos de aprendizaje y una enseñanza enfocada-­en-­la-­forma. Palabras clave: enfoque en las formas, el enfoque preventivo en la forma, estilo de apren-­ dizaje, enseñanza de la gramática}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Focus-­on-­forms}, keywords = {Preemptive focus-­on-­form}, keywords = {Learning style}, keywords = {Grammar teaching}, keywords = {Enfoque en las formas}, keywords = {El enfoque preventivo en la forma}, keywords = {Estilo de apren-­ dizaje}, keywords = {Enseñanza de la gramática}, title = {The Effect of Learning Style on the Performance of Students in a Preemptive Focus-­on-­Form Instruction}, doi = {10.30827/Digibug.53788}, author = {Khaki, Nasrin and Ganjabi, Mahyar and Khodamoradi, Abolfazl}, }