@misc{10481/53787, year = {2015}, month = {6}, url = {http://hdl.handle.net/10481/53787}, abstract = {A review of the key empirical studies, published since 2001, in which the effectiveness of different vocabulary learning activities in L2, all including at least one wri-­ ting exercise, is examined. The conclusion is that form-­focused activities and those requi-­ ring a higher involvement load (Hulstijn and Laufer, 2001) or mental effort from learners, amongst which is writing, are the most effective in most experiments;; while, on the other hand, fewer words are learned by reading.}, abstract = {Revisión de los trabajos empíricos más relevantes, publicados desde 2001, en los que se analiza la efectividad de diferentes actividades para el aprendizaje de vocabulario en L2, y que incluyen, al menos, un ejercicio de escritura. La conclusión es que las activida-­ des centradas en la palabra en sí y las que requieren mayor nivel de participación (Hulstijn y Laufer, 2001) o esfuerzo mental por parte del aprendiz, entre las que se encuentra la escritura, son las más eficaces en la mayoría de los experimentos; frente a ellas, la lectura es con la que menos palabras se aprenden.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Vocabulary}, keywords = {Form Focused activities}, keywords = {Involvement load}, keywords = {Writing}, keywords = {Full-in task}, keywords = {Reading}, keywords = {Vocabulario}, keywords = {Actividades centradas en la forma}, keywords = {Nivel de participación o com-­ promiso}, keywords = {Escritura}, keywords = {Ejercicios de huecos}, keywords = {Lectura}, title = {A Review of Key Recent Studies on Effectiveness of Vocabulary Learning Tasks in L2}, doi = {10.30827/Digibug.53787}, author = {San-Mateo- Valdehíta, Alicia}, }