@misc{10481/53759, year = {2015}, month = {1}, url = {http://hdl.handle.net/10481/53759}, abstract = {How teachers communicate to students is one of the crucial elements that enhance affective and cognitive learning in a foreign language learning class. This study explores the perceptions of three groups of university students on verbal and nonverbal teacher immediacy and how this might be related to a decrease in foreign language anxiety. Significant differences between the groups were found in terms of immediacy and anxiety but no direct correlations were established. However, a qualitative analysis of the students’ perceptions indicated that teacher immediacy is indeed a key factor to motivate students, ease their pressure and favour their willingness to learn and participate in class.}, abstract = {La manera como los profesores se comunican con sus alumnos es un elemento crucial para incentivar el aprendizaje afectivo y cognitivo en una clase de lengua extranjera. Este estudio analiza las percepciones de tres grupos de estudiantes universitarios sobre la proximidad verbal y no-verbal de sus profesores y como estas percepciones se relacionan con un posible descenso de la ansiedad en el aprendizaje de lenguas extranjeras. Se encontraron diferencias significativas entre los grupos por lo que respecta a proximidad y ansiedad pero no se encontraron correlaciones directas. No obstante, un análisis cualitativo de las percepciones de los alumnos indicó que la proximidad del profesor es un factor determinante para motivar a los alumnos, relajar la presión y favorecer su disposición a aprender y participar en clase.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Verbal and nonverbal immediacy}, keywords = {Foreign language anxiety}, keywords = {Affective learning}, keywords = {Cognitive learning.}, keywords = {Proximidad verbal y no-verbal}, keywords = {Ansiedad en el aprendizaje de lenguas extranjeras}, keywords = {Aprendizaje afectivo}, keywords = {Aprendizaje cognitivo}, title = {Verbal and Nonverbal Teacher Immediacy and Foreign Language Anxiety in an Efl University Course}, doi = {10.30827/Digibug.53759}, author = {Pladevall Ballester, Elisabet}, }