@misc{10481/53748, year = {2014}, month = {6}, url = {http://hdl.handle.net/10481/53748}, abstract = {With the hope that research into learner beliefs will enrich our understanding of how learners actually approach and discover a new language, this paper aims to find out what Spanish learners actually believe and expect from their English classes, whether or not they are satisfied with the progress made and the English education received so far. The results suggest that the beliefs learners hold about EFL learning are largely induced by their past classroom learning experiences. Additionally, this study found evidence of unsatisfied learning expectations which may have a negative effect on classroom instruction and, thus, ultimate learning outcomes.}, abstract = {Con la esperanza de que la investigación sobre las creencias de los estudiantes enriquezca nuestra comprensión acerca de cómo los estudiantes se aproximan o descubren realmente una nueva lengua, este trabajo pretende descubrir lo que los estudiantes españoles realmente creen y esperan de sus clases de inglés, si están o no satisfechos con el progreso realizado y con la enseñanza de inglés recibida. Los resultados sugieren que las creencias que los estudiantes tienen sobre el aprendizaje del inglés como lengua extranjera están en gran medida inducidas por sus pasadas experiencias de aprendizaje de aula. Además, este estudio halló evidencia de expectativas de aprendizaje insatisfechas las cuales pueden tener un efecto negativo sobre la instrucción de aula y, consecuentemente, sobre los resultados finales de aprendizaje.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Learner beliefs}, keywords = {Classroom learning experiences}, keywords = {Creencias del estudiante}, keywords = {Experiencias de aprendizaje de aula}, title = {Analysing Spanish Learners’ Beliefs about EFL Learning}, doi = {10.30827/Digibug.53748}, author = {Martínez Agudo, Juan de Dios}, }