@misc{10481/53694, year = {2014}, month = {6}, url = {http://hdl.handle.net/10481/53694}, abstract = {This article examines some aspects of the relationship between the ownership of English language and its production by non-native speaker creative writers. It discusses ways in which novice creative writers may strive to control their production of text in English, without the scaffolding and structures that conventional ‘academic writing’ may both offer and impose. The article also discusses the relationship between the students attempts to control and own the English language, and the ways in which the academic assesses their writing; both in terms of their creativity and their control.}, abstract = {Este artículo abarca algunos aspectos correspondientes a la relación entre apropiación de la lengua inglesa y su producción por parte de escritores no nativos de literatura creativa. También se analizan diferentes maneras en las que escritores novatos se esfuerzan por alcanzar un control de los textos producidos en inglés, sin el andamiaje y las estructuras que la escritura académica les podría ofrecer y al mismo tiempo, imponer. Este artículo también profundiza en la relación entre el esfuerzo por parte de los estudiantes por controlar y apropiarse de la lengua inglesa, y la manera en que el sistema académico evalúa sus textos, en términos de creatividad y control.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Creative Writing}, keywords = {Ownership}, keywords = {Assessment}, keywords = {Second language writing}, keywords = {Creación literaria}, keywords = {Apropiación}, keywords = {Evaluación}, keywords = {Escritura en segunda lengua.}, title = {Creativity and the Ownership of English: the Teaching and Assessment of Creative Writing with Non-Native Speakers}, doi = {10.30827/Digibug.53694}, author = {Pople, Ian}, }