@misc{10481/44148, year = {2017}, month = {1}, url = {http://hdl.handle.net/10481/44148}, abstract = {This paper presents a study of networking of theories between the theory of registers of semiotic representation (TRSR) and the onto-semiotic approach of mathematical cognition and instruction (OSA). The results obtained show complementarities between these two theoretical perspectives, which might allow more detailed analysis of the students’ performance.}, abstract = {En este artículo se presenta un estudio de networking of theories, entre la teoría de los registros de representación semióticos (TRRS) y el enfoque onto-semiótico de la cognición e instrucción matemáticos (OSA). Los resultados obtenidos revelan complementariedades entre estas dos perspectivas teóricas cuya aplicación simultánea permitiría hacer análisis más pormenorizados de las producciones de los estudiantes.}, publisher = {Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)}, keywords = {Absolute value}, keywords = {Cognitive analysis}, keywords = {Derivative}, keywords = {Networking of theories}, keywords = {Onto-semiotic approach}, keywords = {Theory of registers of semiotic representation}, keywords = {Análisis cognitivo}, keywords = {Conexión de redes de teorías}, keywords = {Derivada}, keywords = {Enfoque onto-semiótico}, keywords = {Teoría de los registros de representación semiótica}, keywords = {Valor absoluto}, title = {Analysis of the underlying cognitive activity in the resolution of a task on derivability of the absolute-value function: Two theoretical perspectives}, author = {Pino-Fan, Luis and Guzmán Retamal, Ismenia and Font Moll, Vicenç and Duval, Raymond}, }