@misc{10481/43369, year = {2016}, url = {http://hdl.handle.net/10481/43369}, abstract = {Esta tesis se basa en una investigación-acción en el aula que se llevó a cabo en España en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Granada. Su objetivo principal es justificar la necesidad de formar y empoderar al alumnado universitario y al profesorado en activo en las identidades sexuales y en el no binarismo de género, a favor de la equidad de las personas LGBTI (Lesbianas, Gays, Bisexuales, Trans e Inersexuales) y queer.}, abstract = {This thesis is based on action research undertaken in Spain at the Faculty of Education of the University of Granada. The main research objective was to demonstrate the need to train and empower pre-service and in-service teachers so as to enable them to take pedagogical action in favour of LGBTI (Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersexual) and queer persons’ equity in education.}, organization = {Tesis Univ. Granada. Programa Oficial de Doctorado en: Ciencias de la Educación}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Formación}, keywords = {Sexualidad}, keywords = {Género}, keywords = {Educación}, keywords = {Profesores}, keywords = {Lenguas}, keywords = {Inglés}, keywords = {Identidad sexual}, title = {Teacher training on gender and sexual identities in a Spanish context}, author = {Barozzi, Stef}, }