@misc{10481/34797, year = {2015}, url = {http://hdl.handle.net/10481/34797}, abstract = {¡10 minutos! is a program designed as a voluntary extra-curricular activity for students taking Spanish language courses who wish to practise and reinforce the lexical and grammatical constructions presented in class and in the textbook. The program began as a short daily email correspondence between students enrolled in the introductory-level Spanish course and the instructor, and has developed into a series of short, daily, conversation sessions between beginning students of Spanish and upper-year students of Spanish. The focus is on the use of meaningful language in everyday communication as well as the constancy of a simple daily activity that encourages students to focus on the language.}, abstract = {¡10 minutos! es un programa diseñado como actividad extra-curricular voluntaria para los estudiantes que estudian los cursos de español y que desean practicar y reforzar las construcciones léxicas y gramaticales presentadas en clase y en el libro de texto. El programa comenzó como una breve correspondencia diaria por correo electrónico entre los estudiantes matriculados en el curso de español de nivel introductorio y el instructor, y se convirtió en una serie de sesiones cortas de conversación diarias entre los estudiantes principiantes y estudiantes avanzados de español. Se centra en el uso del lenguaje significativo en la comunicación cotidiana, así como la constancia de una actividad diaria simple que anima a los estudiantes a pensar en la lengua.}, organization = {Universidad de Granada. Departamento de Psicología Social. Proyecto de Innovación Docente ReiDoCrea}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Communicative competence}, keywords = {Communicative interaction}, keywords = {Competencia comunicativa}, keywords = {Interacción comunicativa}, title = {A Language Reinforcement Program: ¡10 minutos!}, doi = {10.30827/Digibug.34797}, author = {McMullin, Karen and García Ramírez, José Miguel}, }