@misc{10481/31942, year = {2010}, month = {6}, url = {http://hdl.handle.net/10481/31942}, abstract = {In this article, the dynamics used by EFL teachers in Galicia (Spain) in pre-primary schools are examined by means of a case study. Among the most important conclusions of the study we highlight the fact that the methodology used is active, participative and globalised; the learner becomes the main protagonist of his/her own learning; an individualized methodology is used in order to adapt the teaching to the personal characteristics of each learner, and all this facilitates the learning process. In this context, games hold a central role as a motivational teaching strategy.}, abstract = {En este artículo se describen las dinámicas utilizadas por profesores de inglés como lengua extranjera en Galicia (España) a través de un estudio de caso. Entre las conclusiones más importantes destacamos que la metodología utilizada es ante todo activa, participativa y globalizada. Es decir, el alumno resulta ser el principal protagonista de su propio aprendizaje; se emplea una metodología individualizada, para adaptar la enseñanza a las características personales de cada alumno con el fin de facilitarles el aprendizaje. En este contexto el juego tiene un papel preponderante como estrategia didáctica de motivación.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Foreign language teaching}, keywords = {Methodology}, keywords = {Didactics}, keywords = {English}, keywords = {Young learners}, keywords = {Enseñanza de la segunda lengua}, keywords = {Metodología}, keywords = {Didáctica}, keywords = {Inglés}, keywords = {Educación infantil}, title = {A study on english learning dynamics in pre-primary schools}, doi = {10.30827/Digibug.31942}, author = {Pino Juste, Margarita and Rodríguez López, Beatriz}, }