@misc{10481/31930, year = {2010}, month = {1}, url = {http://hdl.handle.net/10481/31930}, abstract = {There is a growing interest in learning in the multicultural classroom. More and more universities offer a wide variety of programmes and courses in English. It is important to understand the influence of cultural factors on student performance in the multicultural classroom. This article discusses the writer’s experience of teaching an intercultural communication course at Kristianstad University College, Sweden. It also presents an in-service course, “Teaching in English”, for lecturers and teachers whose mother tongue is not English. The second half of the article focuses on Chinese postgraduates and discusses the cultural factors affecting their performance in writing classes.}, abstract = {En la actualidad hay un creciente interés en el aprendizaje en clases multiculturales. Cada vez más universidades ofrecen una amplia variedad de programas y cursos en inglés. Desde esta perspectiva, es importante entender la influencia de los factores culturales sobre el rendimiento del estudiante en aulas multiculturales. Este artículo trata sobre la experiencia de la escritora al enseñar un curso de comunicación intercultural en la Universidad de Kristianstad, Suecia. También describe un curso de formación sobre escritura académica en inglés tanto para profesores de universidad como todo profesor cuya lengua materna no es el inglés. La segunda mitad del artículo se centra en cursos de postgrado chinos y analiza los factores culturales que afectan al rendimiento en las clases de escritura.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Multicultural}, keywords = {Socio-educational}, keywords = {Academic writing}, keywords = {Cultural influence}, keywords = {Socio-educativo}, keywords = {Escritura académica}, keywords = {Influencia cultural}, title = {Teaching international students in english: a matter of culture}, doi = {10.30827/Digibug.31930}, author = {Mattisson, Jane}, }