@misc{10481/31709, year = {2013}, url = {http://hdl.handle.net/10481/31709}, abstract = {Focusing on the relation between Education in general and Citizenship Education in particular some key questions come to the surface: Which kind of knowledge, skills and attitudes must be promoted? How can we avoid a dualistic approach? How can we establish bridges between reason and emotion, personal and social development? Are cooperative learning in the classroom and a multi - minded school policy strong pillars to build the bridge over trouble water? Once the conceptual background is established, we’ll present an enquiry conducted with a group of BA students who have been asked what are their ideas regarding work, character, interpersonal relations, values and mindsets. This will help us to recommend a number of pedagogical ideas to encourage students' active citizenship in a global world.}, abstract = {Centrándose en la relación entre la educación en general y la educación para la ciudadanía, en particular, salen a la superficie algunas preguntas clave: ¿Qué tipo de conocimientos, habilidades y actitudes deben promoverse? ¿Cómo podemos evitar un enfoque dualista? ¿Cómo podemos establecer puentes entre la razón y la emoción, el desarrollo personal y social? Es el aprendizaje cooperativo en el aula y un multi-fuertes pilares de política escolar de mentalidad para construir el puente sobre problemas de agua? Una vez establecida la base conceptual, vamos a presentar una investigación efectuada con un grupo de estudiantes of BA que se les ha pedido cuáles son sus ideas sobre el trabajo, carácter, relaciones interpersonales, valores y formas de pensar. Esto nos ayudará a recomendar una serie de ideas pedagógicas para fomentar la ciudadanía activa de los estudiantes en un mundo global.}, organization = {Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Educación para la ciudadanía}, keywords = {Aprendizaje democrático}, keywords = {Desarrollo personal y social}, keywords = {Ciudadanía activa}, keywords = {Aula}, keywords = {Citizenship education}, keywords = {Democratic Learning}, keywords = {Personal and social development}, keywords = {Active citizenship}, keywords = {Classroom}, title = {Active Citizenship in the Classroom: Mission Impossible?}, author = {Gonçalves, Susana and Verkest, Hugo}, }