@misc{10481/23014, year = {2012}, url = {http://hdl.handle.net/10481/23014}, abstract = {The purpose of the present study was to validate the Teacher Efficacy Scale for Classroom Diversity (TESCD). This scale was developed to measure preservice teachers’ self-efficacy beliefs in their capability to teach students from diverse backgrounds. Four hundred and seventeen (N=417) preservice teachers participated in the study. Data analyses revealed that overall the TESCD has a good construct and concurrent validity and reliability. Recommendations are made for using this scale to examine preservice teachers’ efficacy beliefs in teaching diverse student populations.}, abstract = {El propósito del presente estudio fue validar la escala de la eficacia del profesor de la Diversidad en el aula. Esta escala fue desarrollada para medir futuros docentes sus creencias de autoeficacia para enseñar a estudiantes de diversas procedencias. Cuatrocientos diecisiete (N = 417) futuros docentes participaron en el estudio. El análisis de datos reveló que, en general, la TESCD tiene una buena validez de constructo y concurrente y fiabilidad. Se hacen recomendaciones para el uso de esta escala para examinar en futuros docentes sus creencias de eficacia respecto a la enseñanza de distintas poblaciones estudiantiles.}, organization = {Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {Self-efficacy}, keywords = {Teacher efficacy Scale}, keywords = {Diverse student populations}, keywords = {Creencias de autoeficacia}, keywords = {Escala de eficacia docente}, keywords = {Diversidad de poblaciones estudiantiles}, title = {Teacher efficacy scale for classroom diversity (TESCD): a validation study}, author = {Kitsantas, Anastasia}, }