@misc{10481/18866, year = {2009}, url = {http://hdl.handle.net/10481/18866}, abstract = {Ésta es una publicación que explica nuestra experien¬cia docente en la invención de estrategias para el territorio urbano, basadas en el proyecto como instrumento de in¬tervención; un método que presenta características de los planes a la vez que de los proyectos arquitectónicos, con ideas que van más allá del artefacto que proponen y del lugar estricto en que se implantan. Comoquiera que este libro se dedica a presentar los pro¬yectos fin de carrera de los estudiantes de Arquitectura que han elegido elaborar propuestas que siguen esta línea arquitectónico-urbanística. Desde nuestra joven Escuela de Arquitectura de Granada, quisiéramos ver arraigar y desarrollar algunos de los atributos que se presentanen el prólogo de Joan Busquets, destacado urbanista y pro¬fesor. Obviamente, la generosa autoriza-ción para publicar este texto, quiere significar para noso¬tros, y así lo sugerimos a nuestros alumnos y lectores, una referencia de calidad para seguir profundizando y mejoran¬do en el camino emprendido. Que no es otro que el empeño de contribuir al bienestar más igualitario de los ciudadanos en los territorios en que transcurren sus vidas. The implication of the University in the problems of the so¬ciety and the territory of its environment and of its time, constitutes a major exigency more the university institution spreads toal most all the cities of our country, all more cons¬cience is of that the knowledge is an essential vector of our time and major they are the requirements of innovation to face the emergent problems of extensive urbanization and environmental deterioration. Thisuniversitycommitmentwithitsenviromentissufficientlyrecognizedwhenonespeaksaboutinvestigation but is re comforting also to recognize it in educational efforts like that here we preface. The teaching is formation of human resources and frame of possible confluence of universal concepts with the local conditions. To the margin of this confrontation of generic values with a few historical - social precise and local needs, those resources would not conform as share capital, as so¬lidary with a collective project. In these publications of the a Area of Urban development and Land management of one of its years in the Technical Top School of Architecture, it is necessary to admit this effort of commitment between the global thing and the lo¬cal thing, between the knowledge and the practice, between culture and society. It is necessary to recognize, to support its continuity and contagious diffusion it and it be grateful to all by those, teachers and pupils, who have collaborated both in the curses and in the publications.}, organization = {Junta de Andalucía y Universidad de Granada}, keywords = {Proyecto urbano}, keywords = {Urban project}, keywords = {Urbanismo}, keywords = {Urbanism}, keywords = {Proyecto fin de carrera}, keywords = {The end of degree project}, keywords = {Arquitectura}, keywords = {Architecture}, keywords = {Territorio}, keywords = {Territory}, keywords = {Paisaje}, keywords = {Landscape}, title = {Proyectos urbanos. Escuela Técnica Superior de Arquitectura de Granada}, author = {Gómez Ordóñez, José Luis and Cabrera Manzano, David and Reinoso Bellido, Rafael and Rivas-Navarro, Juan L. and Torres-García, Jesús and Bravo Rodríguez, Belén and García-Triviño, Francisco and Lomas-Casanova, Marta and Martínez-Iribarne, Silverio and Osuna Pérez, Fernando and Martínez-Hidalgo, Celia and Busquets-Grau, Joan and Márquez-Cañas, Alba and Skotheim-Folde, Marja and Tagua-Jañez, Cristina}, }