@misc{10481/104733, year = {2025}, month = {6}, url = {https://hdl.handle.net/10481/104733}, abstract = {ABSTRACT The objective of the study was to explore STEAM disciplines through robotics within the Future Classroom Lab (FCL) spaces, which challenge the learning of mathematical knowledge in Primary Education. The method used was quantitative and descriptive, based on data obtained from the mean and standard deviation through pre-test and post-test questionnaires, using Wilcoxon's W test to analyse data, together with an educational experience with robots. The sample consisted of students (n=12) aged 11-12 years. The results and conclusions of the study showed that students have a positive perception of learning mathematical knowledge through STEAM projects. Moreover, after the experience, students prefer to use FCL spaces to work on STEAM projects rather than the traditional classroom. Finally, after the experience with robots, students increased their interest in STEAM professions. RESUMEN El objetivo del estudio fue explorar las disciplinas STEAM a través de la robótica dentro de los espacios del Future Classroom Lab (FCL), que desafían el aprendizaje de los conocimientos matemáticos en Educación Primaria. El método utilizado fue cuantitativo y descriptivo, basado en datos obtenidos de la media y desviación estándar a través de cuestionarios pre-test y post-test, utilizando la prueba W de Wilcoxon para analizar los datos, junto con una experiencia educativa con robots. La muestra estaba formada por estudiantes (n=12) de 11-12 años. Los resultados y conclusiones del estudio mostraron que los estudiantes tienen una percepción positiva del aprendizaje de conocimientos matemáticos a través de proyectos STEAM. Además, tras la experiencia, los estudiantes prefieren utilizar los espacios FCL para trabajar en proyectos STEAM antes que el aula tradicional. Por último, tras la experiencia con robots, los alumnos aumentaron su interés por las profesiones STEAM.}, publisher = {Digital Education Review}, keywords = {STEAM}, keywords = {robotics}, keywords = {mathematics}, keywords = {Future Classroom Lab}, keywords = {Primary Education}, title = {Exploring STEAM disciplines with robotics in the Future Classroom Lab in Primary Education}, doi = {https://doi.org/10.1344/der.2025.47.141-153}, author = {Dúo-Terrón, Pablo}, }