@misc{10481/102390, year = {2025}, month = {1}, url = {https://hdl.handle.net/10481/102390}, abstract = {This research investigated the relationship between teachers’ interpersonal variables and EFL students’ willingness to communicate and their mental health. The statistical population of the research was 301 students in different grades and universities. In order to collect the required data, the researchers used standard mental health, willingness to communicate, and teachers’ interaction questionnaires. The collected data were analyzed by SEM statistical analyses to investigate the relationship between the variables. The findings showed that there was a positive and significant relationship between teachers’ interpersonal variables and EFL students’ willingness to communicate and mental health. Interpersonal variables of teachers predict 73% of changes in students’ willingness to communicate and 63% of changes in students’ mental health. The findings of the study emphasized that EFL teachers’ immediacy behaviors empower students, leading to sustained attention and increased interpersonal interaction. This positively influences students’ mental health and willingness to communicate. In addition, language learners’ willingness to communicate is influenced by communication apprehension, self-perceived competence, and emotional intelligence. These factors play a role in shaping the dynamics between teachers and students, impacting mental health and communication willingness. These findings have significant pedagogical implications in an EFL setting. EFL teachers utilize interpersonal projection as a discourse strategy to enhance students’ willingness to communicate. This perspective aligns with a systemic-functional approach, emphasizing the impact of teacher communication on student engagement. The relationship between EFL learners’ emotional intelligence and their willingness to communicate is significant. Teachers should focus on emotional intelligence correlated with communication dynamics, influencing students’ openness to engage in language learning activities.}, abstract = {Esta investigación investigó la relación entre las variables interpersonales de los profesores y la disposición a comunicarse de los estudiantes de inglés como lengua extranjera (EFL, por sus siglas en inglés) y su salud mental. La población estadística de la investigación fue de 301 estudiantes de diferentes grados y universidades. Para recopilar los datos necesarios, los investigadores utilizaron cuestionarios estándar de salud mental, disposición a comunicarse e interacción de profesores. Los datos recopilados fueron analizados mediante análisis estadísticos SEM para investigar la relación entre las variables. Los hallazgos mostraron que había una relación positiva y significativa entre las variables interpersonales de los profesores y la disposición a comunicarse y la salud mental de los estudiantes de EFL. Las variables interpersonales de los profesores predicen el 73% de los cambios en la disposición a comunicarse de los estudiantes y el 63% de los cambios en la salud mental de los estudiantes. Los resultados del estudio enfatizaron que los comportamientos de inmediatez de los profesores de EFL empoderan a los estudiantes, lo que lleva a una atención sostenida e interacción interpersonal aumentada. Esto influye positivamente en la salud mental y la disposición a comunicarse de los estudiantes. Además, la disposición a comunicarse de los aprendices de idiomas está influenciada por la aprensión comunicativa, la competencia autopercibida y la inteligencia emocional. Estos factores juegan un papel en la formación de la dinámica entre profesores y estudiantes, impactando en la salud mental y la disposición a comunicarse. Estos hallazgos tienen implicaciones pedagógicas significativas en un entorno de EFL. Los profesores de EFL utilizan la proyección interpersonal como estrategia discursiva para mejorar la disposición a comunicarse de los estudiantes. Esta perspectiva se alinea con un enfoque sistémico-funcional, enfatizando el impacto de la comunicación del profesor en la participación del estudiante. La relación entre la inteligencia emocional de los aprendices de EFL y su disposición a comunicarse es significativa. Los profesores deben centrarse en la inteligencia emocional correlacionada con la dinámica de la comunicación, influyendo en la disposición de los estudiantes a participar en actividades de aprendizaje de idiomas.}, publisher = {Universidad de Granada}, keywords = {teachers’ interpersonal variables}, keywords = {willingness to communicate}, keywords = {mental health}, keywords = {variables interpersonales de los profesores}, keywords = {disposición a comunicarse}, keywords = {salud mental}, title = {On the relationship between EFL teachers’ interpersonal variables and their students’ mental health and willingness to communicate}, doi = {10.30827/portalin.vi43.29348}, author = {Yao, Yao}, }