El cuento musicado. La interdisciplinariedad al servicio de la interculturalidad García Sánchez, Albano Cuento musicado Interdisciplinariedad Interculturalidad Innovación educativa Tale with music Interdisciplinary Interculturalism Educational innovation El cuento musicado es una actividad que proponemos a los alumnos de la asignatura Desarrollo de la Expresión Musical en Infantil del Grado de Educación Infantil que se imparte en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Córdoba como Proyecto de Innovación Educativa dentro del marco del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES). Dicha actividad consiste en la dramatización o escenificación de una historia original donde se explora las distintas posibilidades de la palabra, el sonido y el movimiento como elementos imprescindibles en cualquier proceso de comunicación. El principal objetivo que se persigue es que el futuro maestro viva experiencias, sensaciones o emociones que le permitan interpretar el mundo que le rodea, pues una sociedad que está en continuo cambio exige profesionales que den respuesta a los nuevos escenarios: globalización, interculturalidad, etc. Con el presente trabajo pretendemos ilustrar el papel que ejercen las distintas disciplinas de las que consta el cuento musicado a la hora de educar en la diversidad. The tale with music is an activity that we propose to students of the Musical Expression Development in Childhood Education degree that is taught in the Faculty of Education at the University of Cordoba, as an innovative educational project within the European Higher Education (EHEA) framework. This activity consists of the dramatization or staging of an original story where the possibilities of the word (Literature), sound (Music) and movement (Dance), as essential elements of any communication process are explored. The main goal is that future teachers experience feelings or emotions that allow them to interpret the world around them as a society that is constantly changing needs teachers to adapt to these new circumstances: globalization, multiculturalism, etc. In addition, we think that the tale with music, by its interdisciplinary character, can become the backbone of the different areas around which teaching is organized in the Faculties of Education and Schools of Education, an issue that remains as one of the major challenges. With the present text, we intend to illustrate the role played by the different areas that take part in tales with music, when it comes to educating in diversity. 2016-06-29T08:42:59Z 2016-06-29T08:42:59Z 2016-03 info:eu-repo/semantics/article García Sánchez, A. El cuento musicado. La interdisciplinariedad al servicio de la interculturalidad. DEDiCA, 10: 29-41 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/41934] 2182-018X http://hdl.handle.net/10481/41934 spa http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada