Assesing young learner's english materials Varela Méndez, Raquel Rodríguez López, Beatriz Assessment English materials Young learners Evaluación Materiales de inglés Inglés para niños Nowadays all educational authorities in Europe are making an effort to teach foreign languages starting at very early ages. Teachers of English at nursery and pre-school levels used to produce their own materials, although in the last few years we have seen a flourishing amount of teaching methods and materials for young learners issued by every well-known publishing house. With this panorama in mind, the difficulty of the teacher’s task has changed from one side to the other, as some times it is not easy to decide which books children should or shouldn’t buy. Taking this need into consideration, in this paper we intend to study all the elements involved in the assessment of course books and supplementary materials for young learners and provide examples of evaluation templates. The analysis includes the physical format of coursebooks, the components of the methods the authors, their adequacy in terms of Ministry of Education requirements, and then, the contents taught with the underlying pedagogy. There are other elements such as audiovisual aids and educational software, also taken into consideration. En la actualidad todas las autoridades educativas europeas están realizando un gran esfuerzo para fomentar el aprendizaje y la enseñanza de lenguas extranjeras en edades tempranas. Los profesores de inglés en educación infantil solían usar en sus clases materiales de elaboración propia, aunque en los últimos años hemos presenciado un florecimiento de métodos y materiales destinados a este grupo de jóvenes aprendices, publicados por todas las editoriales de prestigio en EFL. Situados en este nuevo escenario, el profesorado se ha tenido que enfrentar con una nueva tarea, la de elegir los libros que las editoriales ponen a su alcance. En este artículo intentamos analizar todos los elementos que intervienen en la evaluación de libros de texto y materiales complementarios para niños de Educación Infantil y Primaria y proporcionar ejemplos de plantillas de evaluación. El análisis incluye el formato físico de los libros de texto y los componentes de los métodos, autores, su adecuación en función de los requerimientos del Ministerio de Educación y, además, los contenidos enseñados y la metodología empleada. Hay otros elementos como ayudas audiovisuales y software educativo que también se tienen en cuenta. 2013-11-15T09:04:16Z 2013-11-15T09:04:16Z 2005-01 info:eu-repo/semantics/article Varela Méndez, R.; Rodríguez López, B. Assesing young learner's english materials. Porta Linguarum, 3: 59-77 (2005). [http://hdl.handle.net/10481/29121] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/29121 10.30827/Digibug.29121 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada