Exploring relationships between students' individual ways of reasoning and normative ways of reasoning
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Gruver, JohnEditorial
Universidad de Granada
Materia
Classroom mathematical practices Emergent perspective Individual variation Perspectiva emergente Prácticas matemáticas en el aula Variación individual
Fecha
2022-07-08Referencia bibliográfica
Gruver, J. (2022). Exploring relationships between students’ individual ways of reasoning and normative ways of reasoning. PNA, 16(4), 367-384. [https://doi.org/10.30827/pna.v16i4.22454]
Resumen
Through the lens of the emergent perspective (Cobb & Yackel, 1996), this
study examined the nature and extent of variation in individuals’ ways of
reasoning from ways of reasoning that were accepted by a classroom
community. This was done by interviewing seven undergraduate students
after they had participated in classroom discussions. In contrast to other
studies that have examined this relationship, the individuals’ ways of
reasoning were qualitatively different from the accepted ways of
reasoning. This suggests that even if students actively participate in
classroom discourse where students’ ideas are considered, debated, and
refined, they may not meet the major conceptual goals of the unit. As such,
I argue that the relationship between the nature of social interactions
students participate in and their subsequent reasoning needs further
study, if educators are going to successfully support student learning. A través de la lente de la perspectiva emergente (Cobb y Yackel, 1996),
este estudio examinó la naturaleza y el grado de variación en las formas
de razonar de los individuos a partir de formas de razonar que fueron
aceptadas los integrantes del aula. Se entrevistó a siete estudiantes
universitarios después de haber participado en debates en el aula. A
diferencia de otros estudios que han examinado esta relación, las formas
de razonamiento de los individuos fueron cualitativamente diferentes a las
formas de razonamiento aceptadas. Esto sugiere que incluso si los
estudiantes participan activamente en el discurso de la clase donde se
consideran, debaten y refinan las ideas de los estudiantes, es posible que
no desarrollen los objetivos conceptuales principales de la unidad. Como
tal, defiendo que la relación entre la naturaleza de las interacciones sociales en las que participan los estudiantes y su razonamiento posterior
necesita más estudio, si los educadores van a apoyar con éxito el
aprendizaje de los estudiantes.