Procedures and examples for examining a wide range of student outcomes from 1:1 student computing settings
Metadatos
Afficher la notice complèteEditorial
Universidad de Granada
Materia
1:1 computing Exploratory data analyses Outcome measures Student achievement Research and evaluation Attendance data Survey methods Programa 1:1 Análisis de datos exploratorios Medidas de resultados de aprendizaje Logros de los alumnos Investigación y evaluación Datos de asistencia Métodos de cuestionario
Date
2014Referencia bibliográfica
Bebell, D.; Burraston, J. Procedures and examples for examining a wide range of student outcomes from 1:1 student computing settings. Profesorado, 18(3): 137-158 (2014). [http://hdl.handle.net/10481/34505]
Patrocinador
Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de GranadaRésumé
Past research has shown one-to-one student computing programs can have a variety of different
impacts depending on their context. Using a wide range of data, this paper summarizes the second
year implementation results from a newly opened US high school where every student and teacher
has a MacBook laptop computer. Measures like attendance, behavior, and course taking patterns
are routinely collected by schools but are rarely used in research and evaluation efforts. In the
current project, a rich empirical dataset was developed to help better understand the complex
relationships between technology practices over time and student outcomes across different
student cohorts. It is our hope that the procedures and examples herein will illuminate the
potential efficacy and opportunities for examining a wider range of potential quantitative impacts
from 1:1 computing programs. La investigación ha mostrado que los programas de un ordenador por niño tienen diferente
impacto según el contexto en el que se lleven a cabo. Usando un amplio abanico de datos, este
estudio resume los resultados de un año de aplicación en un instituto americano recién inaugurado
en el que cada alumno y profesor tenían un portátil MacBook. Se recogen sistemáticamente
medidas como la asistencia, el comportamiento y los patrones de realización de los cursos en las
escuelas, pero no se suelen usar para investigar o evaluar. En este estudio, se desarrolló una base
de datos empírica rica para ayudar a comprender las complejas relaciones entre las prácticas
tecnológicas a lo largo del tiempo y los resultados de aprendizaje en diferentes grupos de
alumnos. Esperamos que los procedimientos y ejemplos que presentamos iluminen la posible
eficacia y otras oportunidades para examinar un abanico más amplio de impactos cualitativos de
los programas 1:1.